قیمت تارا در اسناد کدال ایران خودرو درج شد

با انتشار گزارش عملکرد ایران خودرو در آذر امسال بر روی سامانه "کدال " قیمت تارا بر اساس ارزش گذاری پایه در اسناد فروش و تولید این شرکت به چشم می‌خورد.

قیمت تارا در اسناد کدال ایران خودرو درج شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گروه صنعتی ایران خودرو از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۵۲ دستگاه تارا را تولید کرده و ۱۹ دستگاه آن در ماه گذشته مونتاژ شده است. به گفته مدیرعامل این گروه خودروسازی، تولید انبوه تارا از بهمن ۱۳۹۹ در کارخانه تهران ایران خودرو آغاز خواهد شد.

همچنین بر اساس پیش فروش اخیر این شرکت برای محصول جدیدش، پیش پرداخت ۱۴۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی برای نسخه دنده‌ای تارا تعیین شد و مشتریان تارا اتوماتیک ملزم به پرداخت ودیعه اولیه ۱۹۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی شده بودند. همین اتفاق سبب شد که با درنظر گیری اصل دریافت حداکثر ۵۰ درصد قیمت مبنای خودرو در روز ثبت نام، بسیاری قیمت پایه تارا دنده‌ای را ۲۸۷ میلیون تومان و قیمت تارا اتوماتیک را ۳۸۵ میلیون تومان بر اساس شرایط زمستان ۱۳۹۹ اعلام کنند.

البته ایران خودرو در طرح پیش فروش سدان جدیدش، مبنای قیمتی را مشخص نکرد و طبق قرارداد‌های منعقد شده با مشتریان، قیمت نهایی تارا را با توجه به شرایط روز تحویل اعلام خواهد کرد.

حال پیش از پرداختن به اصل ماجرا باید بدانیم که خودروسازان قبل از قطعی شدن قیمت محصولات جدیدشان، هیچ وقت ارزش ریالی خودرو را در گزارش‌های کدال اعلام نمی‌کنند و در گزارش قبلی ایران خودرو هم با وجود آغاز تولید آزمایشی و اعلام آمار تولید تارا، قیمت این محصول مشخص نشده بود.

اما حال در اتفاقی نادر به خاطر ثبت سه دستگاه فروش تارا در آذر ۱۳۹۹، ایران خودرو در گزارش کدال ارزش این سدان جدید را اعلام کرده است. البته باید تاکید کرد که احتمالاً منظور از فروش تارا در گزارش کدال، تخصیص سه دستگاه از این خودرو برای انجام فرایند‌های تست و احتمالا ارزش گذاری‌های رسمی جهت ارسال تارا به موسسات اعتبارسنجی خارجی و یا داخلی است.


بیشتر بخوانید


در گزارش عملکرد آذر ۱۳۹۹ ایران خودرو که بر روی وبسایت کدال منتشر شده است، نرخ فروش و یا همان قیمت تارا ۱۴۹ میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تومان اعلام شده و به احتمال بسیار زیاد، این قیمت مربوط به نسخه پایه و دنده‌ای است. حال نکته جالب اینجاست که قیمت تارا از خودرو‌هایی مانند دنا و رانا در این گزارش کمتر اعلام شده است.

اما در واقعیت می‌دانیم که قرار نیست تا تارا دنده‌ای و اتوماتیک در محدوده قیمتی سایر محصولات ایران خودرو عرضه بشوند و به گفته مدیران ارشد این خودروساز، تارا در جایگاه یک سدان گران‌تر از خانواده دنا پلاس و هم قیمت با پژو ۳۰۱ در بازار جهانی پا به جاده‌های ایران می‌گذارد.

در صورتی که این قیمت را مبنای پایه تارا دنده‌ای در نظر بگیریم، می‌توانیم قیمتی در محدوده ۱۷۵ میلیون تومان را برای مشتریان به این خودرو اختصاص دهیم. البته باید گفت که از نگاه برخی کارشناسان صنعت خودرو، این قیمت تنها یک عدد تشریفاتی است و امکان قیمت گذاری تارا در چنین محدوده قیمتی وجود ندارد و فقط ایران خودرو برای ارسال مستندات مالی خود به سامانه کدال، کمترین عدد ممکن را برای خودرو‌های اولیه که برخی ویژگی‌های ساده هم در آن‌ها وجود ندارد، درنظر گرفته است.

قیمت تارا در اسناد کدال ایران خودرو درج شد

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار