رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان:

مشکل ارزی واردات مواد اولیه تولید روغن نباتی به کشور حل شد

عباس تابش گفت: مشکلات ارزی برای واردات مواد اولیه تولید روغن نباتی به کشورحل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس تابش رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان امروز درحاشیه سفر به اصفهان در جمع خبرنگاران در خصوص اینکه حداقل حقوق مصرف کنندگان دسترسی آسان به کالا‌های مورد نیازشان است و این روز‌ها مردم برای خرید کالا‌های اساسی نیز مجبور به ساعت‌ها ماندن در صف هستند و در این زمینه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان چه برنامه‌ای دارد،گفت: ما به هیچ وجه به دنبال ایجاد شدن صف نیستیم، در آستانه سالگرد پیروزی نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، این انقلاب شکوهمند تاوان دارد و مردم امروز تاوان رأی ۱۲ فرودینی را می‌دهند که به استقلال کشور رأی دادند.

او افزود: ما امروز از طرف کشور‌های آمریکا، کشور‌های اقماری آمریکا و کشور‌هایی که به دنبال سیاست‌های آمریکا هستند تحت فشاریم، به لحاظ انتقال ارز، واردات  مشکل داشتیم و باید پروسه بسیار سختی را طی کنیم تا مواد اولیه مورد نیاز را وارد کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای واردن شدن هر کالا به کشور نیازمند هماهنگی‌های زیادی هستیم، ابراز داشت: هر کدام از این‌ها به هر دلیلی به موقع نتواند این‌ها را ساماندهی نکند در حلقه آخر با مشکل مواجه خواهیم شد.

او اضافه کرد: هر گاه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی را در اختیار کالایی قرار می‌دهد آن کالا باید منشأ ارز مشخصی داشته باشد، افزود: تا سه ماه گذشته بانک مرکزی تنها مرجع ارز در کشور بود و این در حالی است که این روز‌ها وضعیت تأمین ارز بهتر شده است و حتی برای سه ماه اول سال ۱۴۰۰ نیز ارز تأمین شده داریم.

تابش با بیان اینکه امروز از طریق بخش ارز اشخاص هم می‌توان واردات را انجام داد، اضافه کرد: مشکلات ارزی برای واردات مواد اولیه تولید روغن نباتی به کشور نیز حل شده است.

بروکراسی اداری برای کارآفرینان برطرف شد

او در ادامه با بیان اینکه بروکراسی اداری برای کارآفرینان با توجه به الکترونیکی شدن خدمات برطرف شده است، اضافه کرد: کرونا در این زمینه کمک قابل توجهی داشته است.

رئیس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان با بیان اینکه به دنبال راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد برای معرفی شرکت‌های برتر در زمینه رعایت حقوق مصرف کنندگان هستیم، افزود: این امر در کشور‌های مختلف وجود دارد.

او با بیان اینکه در حال حاضر شورایی متشکل از بخش‌های مختلف برای تعیین شرکت‌های برتر حمایت از حقوق مصرف کننده وجود دارد، ادامه داد: در این زمینه به مستندات هر اقدامی دنبال می‌شود ضمن اینکه شرکت‌های کاندید در این زمینه نباید دارای پرونده قضائی باشد.

تابش با اشاره به جهش خوب استارت آپ‌ها و تولیدات مجازی و فعالیت در این فضا یکی از برکات کرونا بوده است، ابراز داشت: در این زمینه در استان اصفهان شرکت‌های خوبی فعالیت داشته که فعالیت قابل تقدیری دارند.

گفتنی است: عباس تابش در سفر یک روزه خود به اصفهان تندیس رعایت حقوق مصرف کنندگان را به شرکت هلدینگ پارس پندار نهاد و دو شرکت زیرمجموعه گروه صنعتی انتخاب اهدا کرد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.