شناسایی یک بیماری که خطر مرگ ناشی از کرونا را سه برابر می‌کند

تحقیقات نشان می‌دهد که مبتلایان به یک اختلال روانی حدود ۲/۷ برابر بیشتر از افراد فاقد این بیماری با احتمال مرگ ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ روبرو هستند.

به گزارش حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، تحقیق شناسایی یک بیماری که خطر مرگ ناشی از کرونا را تقریباً سه برابر می‌کند در مجله JAMA Psychiatry منتشر شده است. متخصصان پرونده‌های پزشکی ۲۶۵۴۰ بیمار در نیویورک را بررسی کردند که از این تعداد ۷۳۴۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا بودند.

دانشمندان افراد مبتلا به بیماری روانی را به سه دسته (اسکیزوفرنی، اختلالات عاطفی و اختلالات اضطرابی) تقسیم کردند و نحوه پیشرفت کووید ۱۹ را در آن‌ها و در بیماران فاقد چنین ناهنجاری‌هایی مقایسه کردند.

از بیش از هفت هزار فرد آلوده به ویروس کرونا، ۷۵ بیمار از اسکیزوفرنی، ۵۶۴ بیمار از اختلالات عاطفی و ۳۶۰ بیمار دیگر از اختلالات اضطرابی رنج می‌بردند. طی ۴۵ روز از تاریخ تشخیص بیماری، ۸۶۴ بیمار فوت کرده یا به بیمارستان‌ها منتقل شدند.

پزوهشگران با تنظیم نتایج برای جنس، سن، نژاد و عوامل خطر شناخته شده دریافتند که افراد مبتلا به اسکیزوفرنی حدود ۲.۷ برابر بیشتر از دیگران با احتمال مرگ بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ روبرو هستند. در همان زمان، متخصصان ارتباطی بین اختلالات عاطفی یا اضطرابی و مرگ ناشی از ویروس کرونا پیدا نکردند.

طوری که نویسندگان این مطالعه متذکر شدند، کاهش امید به زندگی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی معمولاً با سایر عوامل خطرساز پزشکی همراه است. کارشناسان در عین حال اظهار داشتند که تحقیقات بیشتری در مورد ارتباط اسکیزوفرنی و مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا لازم است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
اگه پرستارهای ما مثل فیلم ها خوش اخلاق بودند که بیمارستان شفا خونه میشد
پرستار مثل شمر می مونه انگار ارث باباش خوردیم که اینجوری با عصبانیت و تندی حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۹
عوض روحیه دادن
از بهداشت زنگ زدند میگن کرونا گرفتی با لحن خیلی بد
در روز سه بار با پیامک و تماس اطلاع میدهند که کرونا داری
در حالت عادی که خودمون قرنطینه کردیم حالا تماس اینا همه رو از نظر روحی به هم ریخته
انگار بهداشتی ها خوب حرف زدن بلد نیستی هیچ، میتونی ساکت بشی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام به جای اینکه به مردم امید بهبودی و روحیه بدهند، هر چه
زمان می گذرد، روز به روز مردم را نسبت به بهبودی بیماری کرونا نا امیدتر می کنند، حتی اگر طرف امیدی هم داشته باشد این حرفها و نظرات آنها را بدتر نا امید می کند، ترا خدا همدیگر را ناامید نکنید وبه همنوع خود در هر زمینه ای کمک ورعایت حال همدیگر را بکنیم، تا خدا هم به همه رحم کند وشر این بیمار کنده شود. الهی که حال همه انسانها خوب شود وهیچ یک از شماها بیمار نشوید. لطفأ ارزاق عمومی را ارزانتر کنید وبه فکر اقشار کم درآمد هم باشید تا ضعیف وبیمار نشوند وآسیب نبینند، چون وقتی بیماری در جامعه زیاد شود تر و خشک کنار هم می سوزند، رعایت کردن بجای خود، انصاف داشتن هم بجای خود.
دست به دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
روحیه در بهبودی بیماران کرونایی خیلی نقش دارد
مثبت می نوشتی ملت درک کنند چی میگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
هر روز یخبر بد .... مث اینکه کل دنیا میخان بمیرن اگ قراره کرونا ول کن نباشه کاشکی هممون با هم بمیریم قیمت افزایش روزانه اجناس از کرونا بدتره
Iran (Islamic Republic of)
zzzz
۱۲:۲۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
3برابر؟3برابریعنی چندبرابر
آخرین اخبار