رایگان شدن عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده

مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: طرح رایگان شدن عوارض صدور پروانه در بافت‌های فرسوده که به تازگی تصویب شده از سال آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مبارک قدم در بخش گفت و گوی بخش ۲۰ گفت: بر اساس ماده ۱۶  ساماندهی تولید و عرضه مسکن شهرداری‌ها باید ۵۰ درصد از عوارض پروانه ساختمانی و تراکم را تخفیف دهند که این میزان در شهر‌های مختلف متفاوت است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت: شهرداری قزوین ۷۰ تا ۷۵ درصد برای عوارض پروانه ساختمانی و تراکم تخفیف می‌دهد و این میزان در سایر شهر‌های استان حداقل ۵۰ درصد است.

به گفته مبارک قدم، پرداخت تسهیلات بدون سپرده برای نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده از دیگر امتیازاتی است که برای انبوه سازان و مالکان در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: میزان این تسهیلات در شهر قزوین تا سقف ۸۰ میلیون تومان و در سایر شهر‌ها ۷۰ میلیون تومان است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه بخشی از این تسهیلات یارانه دار است، گفت: تسهیلات تا سقف ۴۰ میلیون تومان با نرخ ۹ درصد، ۲۰ میلیون تومان با نرخ ۱۸ درصد و ۲۰ میلیون تومان از طریق اوراق با نرخ ۱۶ درصد تعیین شده است.

مبارک قدم افزود: متقاضیان این تسهیلات بعد از تشکیل پرونده باید از طریق سامانه‌ای که بانک مسکن تعریف کرده ثبت نام کنند.

او اضافه کرد: ضامن اصلی برای دریافت این تسهیلات سند خود ملک است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان با اشاره به ارتقای خدمات عمومی و بهبود زیر ساخت‌ها در محله هادی آباد قزوین هم گفت: امسال ۱۵ میلیارد ریال از جمله برای بهبود شبکه آب و فاضلاب، احداث ساختمان سرای محله و تکمیل ساختمان آموزشی در این بافت فرسوده هزینه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار