هشدار پلیس فتا در خصوص سرقت هویت در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: سارقان هویت به راحتی می‌توانند از تصاویری که در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود سوء استفاده کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرهنگ شاهین حسنوند رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: قبل از انتشار عکس در فضای مجازی باید دقت کرد آن عکس شامل اطلاعات هویتی همانند لباس فرم مدرسه، آدرس منزل و یا اطلاعات دیگری نباشد چرا که که سارقان هویت به راحتی می‌توانند از تصاویر سوء استفاده کنند.

او بیان داشت: این روز‌ها یکی از تفریحات پدران و مادران گرفتن عکس از فرزندان و اشتراک گذاری در فضای مجازی است و نمایش تمام مراحل رشد کودک از بدو تولد تا رفتن به مدرسه و سایر تحولات و رویداد‌های زندگی او در شبکه‌های اجتماعی همچون فیسبوک و اینستاگرام به امری عادی تبدیل شده است که باید ریسک به اشتراک گذاری آنلاین تصاویر فرزندان را در فضای مجازی کاهش داد.

رهنگ حسنوند تصریح کرد: عکس بعد از انتشار در فضای مجازی قابل کنترل نیست، هر چند که می‌توان آن را از روی حساب کاربری پاک کرد، ولی برای اینکه حریم خصوصی را در برنامه‌هایی مانند اینستاگرام، فیسبوک و توییترحفظ کرد حتما باید حساب را محدود به دوستان و خانواده کرد تا افراد غریبه نتوانند به پست‌ها دسترسی داشته باشند.

رئیس پلیس فتا خوزستان گفت: افراد نباید عکس فرزندان خود را آنلاین منتشر کنند و در صورتی که زیر پست آنلاین پیغامی شامل اطلاعات شخصی و هویتی وجود دارد باید آنرا پاک کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: اطلاعات (متادیتا) عکس می‌تواند موقعیت مکانی فرد را افشا کند، علاوه بر این بیشتر سرویس‌های شبکه اجتماعی موقعیت مکانی کاربر را هنگامی که عکسی به اشتراک می‌گذارد، بصورت پیش‌فرض منتشر می‌کنند بنا براین باید گزینه geotagging روی موبایل را غیرفعال کرد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: پلیس فتا ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.