پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی اصفهان احداث می‌شود

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: احداث پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی اصفهان بزرگترین طرح زیربنایی بخش علم و فناوری کشور است که با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، جعفر قیصری رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اظهار داشت: کار طراحی جامع پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از تیر امسال با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده است.

او با بیان اینکه این پارک با مجوز هیات امنای شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با چشم انداز هفت ساله در وسعت ۲۵ هکتار و زیربنای ۳۶۰ هزار مترمربع احداث خواهد شد، اظهار داشت: آماده همکاری با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

قیصری با اشاره به اینکه ایجاد پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی با توجه به نیاز کشور به لوازم پزشکی، دارو، درمان و تجهیزات بیمارستانی در دستور کار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان قرار گرفت، گفت: این مرکز نخستین پارک علم و فناوری در استان اصفهان است که با مشارکت بخش خصوصی احداث خواهد شد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان اضافه کرد: جامعه هدف این پارک علم و فناوری بسیار گسترده است و جذابیت کافی برای متخصصان، فناوران و سرمایه گذاران بخش خصوصی دارد.

او با بیان اینکه تحقق اهداف کلان علم و فناوری در کشور مانند رسیدن تعداد شرکت‌های دانش بنیان به ۵۰ هزار واحد، بدون حضور و مشارکت بخش خصوصی امکانپذیر نیست، تاکید کرد: جذب سرمایه بخش خصوصی به حوزه علم و فناوری و تبدیل آن از حالت غیر مولد به مولد در مباحث دانش بنیان و نیز برای ایجاد زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری و توسعه شرکت‌های مستقر در آن‌ها ضروری است.

قیصری با اشاره به اینکه گسترش زیرساخت‌های پارک‌های علم و فناوری در سال‌های گذشته توسط دولت انجام می‌شد، تصریح کرد: در زمان حاضر با توجه به سیاست‌های کشور و اجرایی اصل ۴۴ قانون اساسی لازم است که از ظرفیت و مشارکت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه به ساختار‌هایی مانند ساختمان و ابنیه نیاز دارند که بخش عمده‌ای از سرمایه را به خود جذب می‌کند، توضیح داد: این در حالی است که بیشتر این شرکت‌ها دارای بنیه مالی قوی در ابتدای فعالیت نیستند و اگر سرمایه اولیه خود را صرف تامین این زیرساخت‌ها کنند، توان سرمایه در گردش آن‌ها برای تکمیل زنجیره محصول فناورانه کاهش می‌یابد.

او اضافه کرد: به همین دلیل لازم است که سرمایه گذاران بخش خصوصی در زمینه ایجاد ساختمان، کارگاه و فضای توسعه فناوری در پارک‌های علم و فناوری که محل استقرار شرکت‌های دانش بنیان هستند، سرمایه گذاری کنند.

قیصری ادامه داد: این کار علاوه بر تحقق اهداف کلان کشور در استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، نیاز شرکت‌های دانش بنیان به سرمایه ثابت را نیز مرتفع می‌کند.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به اینکه امکان حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: سرمایه‌ای که در این کار هزینه می‌شود به رشد و شکوفایی بخش علم و فناوری کشور کمک کرده و کسب و کار‌های مبتنی بر دانش را رونق می‌دهد.

او درباره پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: این مجموعه دارای مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ما آماده هرگونه همکاری با این مجموعه هستیم.

قیصری با بیان اینکه فراخوان جذب سرمایه گذار در پارک علم و فناوری سلامت و تجهیزات پزشکی و اسناد مربوطه از طریق پایگاه اینترنتی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به نشانی www.istt.ir در دسترس همگان است، خاطر نشان کرد: متقاضیان تا بیستم بهمن ماه امسال برای تحویل مدارک فرصت دارند و روز دوازدهم بهمن نیز جلسه‌ای برای معرفی این طرح در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال ۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون حدود ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور با اشتغال بیش از هفت هزار دانش‌آموخته دانشگاهی در آن مستقر است.

این شهرک دارای سه پارک علم و فناوری، هشت مرکز رشد فناوری، پنج مرکز نوآوری و شکوفایی و مرکز علم و فناوری کودکان و نوجوانان در ۵۲۰ هکتار است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار