آذری جهرمی:

نمایشگاه کتاب امسال، نمایشگاه همه مردم در سراسر کشور بود

وزیر ارتباطات در جلسه شورای معاونین، همزمان با پایان نمایشگاه مجازی کتاب تهران ۹۹ از مسئولان شرکت ملی پست قدردانی کرد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، در ابتدای جلسه شورای معاونان وزارت ارتباطات، رمضانعلی سبحانی فر، مدیرعامل شرکت ملی پست گزارشی از روند همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران ارائه کرد.

سبحانی فر در شرح خدمات پست در برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت پست در طول ده روز، بیش از یک‌ میلیون و ۳۰۰ هزار کتاب با رقمی بیش از ۶۲ میلیارد تومان فروخته شد و در طول این مدت ۴۴۰ هزار مرسوله کتاب به دست مخاطبان رسید.


بیشتر بخوانید


در ادامه این جلسه، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات با قدردانی از کارکنان و مدیران شرکت ملی پست در برگزاری نمایشگاه کتاب، گفت: چنین دستاوردی در طول عمر شرکت پست بی‌نظیر بود و فضای مجازی در خدمت عدالت فرهنگی قرار گرفت و باید ترافیک به وجود آمده در طول این نمایشگاه با استفاده از روش‌های خلاقانه و ظرفیت‌های هوشمند سازی در شبکه پستی ماندگار شود.

ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه با استفاده از فضای مجازی و خدمات پهن باند چند ویژگی داشت. اول آنکه برای ۷ هزار روستای کشور امکانات مساوی و عادلانه فراهم شد و روستائیان در سراسر کشور موفق شدند از این نمایشگاه خرید کنند. دوم آنکه؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال ۹۹ به «نمایشگاه همه مردم» تبدیل شد و همه علاقه‌مندان به‌صورت عادلانه خرید کردند.

آذری جهرمی تصریح کرد: در نمایشگاه امسال امکانات مساوی برای همه ناشران فارغ از محل نشر و ضعف و قوت مالی، شهرستانی یا تهرانی بودن آن‌ها به وجود آمد و برخلاف نمایشگاه‌های فیزیکی سال‌های گذشته فضای عادلانه‌ای برای همه ناشران فراهم شد. همچنین برای نخستین بار یارانه فرهنگی عادلانه و به‌صورت شفاف به گروه‌هایی مثل دانشجویان تعلق گرفت.

وزیر ارتباطات همچنین ضمن تبریک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاران این وزارتخانه برای استفاده از ظرفیت فضای مجازی و پهن باند در برگزاری نمایشگاه کتاب و حرکت به‌سوی عدالت فرهنگی از آقای صالحی و همکارانشان تشکر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار