گیمرها اینبار برای نجات فروشگاه محبوبشان بازی کردند

پویشی که گیمرهای سراسر جهان برای نجات شرکت گیم استاپ برپا کردند باعث رشد سهام این فروشگاه بازی های رایانه ای شد.

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای رشد ۱۳۴ درصدی سهام گیم استاپ از یک نامه شروع شد. آنجا که سرمایه‌گذاری معروف به نام رایان کوهن که سال گذشته ۱۰ درصد از سهام گیم استاپ را خریده بود و به جمع تیم مدیریتی این فروشگاه اضافه شد، با یک نامه انگیزشی و البته انتقادی خطاب به سایر مدیران گیم استاپ باعث افزایش قابل توجه ارزش سهام گیم این فروشگاه زنجیره‌ای معروف شد.


بیشتر بخوانید


ماجرا یکدفعه توجه گروهی در ردیت (reddit)، شامل افراد معمولی و ساده از جنس بازی‌باز‌ها و سرمایه‌داران خرد را جلب می‌کند و برای انتقام از شرکت‌های بزرگی مثل وال استریت جنبشی بزرگ در فضای مجازی رقم می‌زنند.

آن‌ها در اقدامی هماهنگ به صورت انبوه و گروهی، و با کمک اپلیکیشن رابین هود که به سهامداران اجازه می‌دهد هر سهم را به صورت گروهی خریداری کنند، شروع به خرید سهام گیم استاپ کردند. سهام این شرکت رشد بی‌سابقه‌ای را تجربه کرد تا آنکه دیسکورد، گروه مربوط به این مسئله را با بهانه گفتمان نفرت پراکنی مسدود و اپلیکیشن رابین هود طی اقدامی غیرقانونی، اجازه خرید و فروش آزاد سهام این شرکت را سلب کرد.

گیمرها اینبار برای نجات فروشگاه محبوبشان بازی کردند

علت این مساله، وقوع اتفاقی جدید در عرصه بورس بود که در آن برخی افراد، بر روی کاهش یا افزایش سهام شرکت‌های مختلف شرط‌ بندی می‌کردند و اتفاقاتی از این دست ضرر هنگفتی به این‌گونه افراد وارد کرده بود.

در ادامه، رفتار غیرحرفه‌ای اپلیکیشن رابین هود و دیسکورد با مخالفت و اعتراض شدید بازی‌باز‌ها و دیگر افراد در شبکه‌های اجتماعی رو به‌‌رو شد. آن‌قدر که باعث شد تا اختلاف نظر بین سیاست‌مداران و اعضای رسانه در خصوص مباحثی، چون ممنوعیت فعالیت بازار بورس در شبکه‌های اجتماعی و موضوع آزادی بازار به چالش بزرگ این روز‌های جامعه آمریکا تبدیل شود.

اما ورای همه این اتفاقات آنچه که مهم است و در این میان خودنمایی می‌کند، افرادی است که در جایگاه بازی‌باز پشت این جنبش سازمان یافته قرار گرفتند تا به نجات یک فروشگاه محبوب و خاطره‌ساز کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار