در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تارا؛ اولین خودروی ایرانی با ۹۹.۵ درصد داخل سازی

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور گفت: خودروی تارا اولین خودرویی است که با ۹۹.۵ درصد داخلی سازی تولید خواهد شد.

آرش محبی نژاد دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص میزان داخلی سازی خودرو تارا، گفت: خودروی تارا اولین خودرویی است که تولید آن با ۹۹.۵ درصد داخلی سازی شروع و قرارداد‌های آن منعقد شده است.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور بیان کرد: تامین قطعات برای خودروی تارا با مشکل رو به رو است، یعنی در بحث کلان مشکلات نقدینگی، ارز و ... را داریم که ناگزیر خودروی تارا را هم تحت تاثیر قرار داده است.

محبی نژاد ادامه داد: پیشنهادی که به ایران خودرو داده ایم، این بود که بودجه تارا و گردش مالی و نقدینگی آن را از سایر پروژه‌ها جدا کند تا کسانی که در زنجیره تامین قطعات خودرو‌های جدید مشارکت دارند، فعال شوند. اگر نظام قیمت گذاری درست باشد، انگار خودرویی جدید متولد شده و از پایه و اساس درست کار خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازی کشور با بیان اینکه در فرآیند ساخت قطعات پیشرفته موتور تارا حساسیت و دقت بالایی به کار گرفته شده است، گفت: به جرات می توان گفت توان و گشتاور موتور این خودرو به میزان هفت درصد نسبت به موتور TU ۵ فعلی افزایش یافته است. 

محبی نژاد با اشاره به مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی در کشور، گفت: صنعت قطعه سازی نیاز به مشوق دارد تا همپای خودروسازان حرکت کند و اکنون راه رسیدن به اهداف افق ۱۴۰۴ برای صنعت قطعه سازی خودرو مشخص نیست. اگر در دو سال آینده از قطعه سازان خودرو حمایت نشود آنان با خطر حذف از بازار و بیکاری کارگرانشان روبرو می‌شوند. نباید بگذاریم خودروسازی به مونتاژ کاری تبدیل شود چرا که مجدد باعث سرکوب این صنعت خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
شما که راست میگید انجا خواهر ادم درغگو.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۰:۵۷ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
بخدا دروغ میگن. حتی 40 درصد هم تولید داخل نیست.
اگر تولید داخل بود قیمت این خودرو بالای 350 میلیون تومان قیمت گذاری نمیشد. واقعا تاسف.
فقط تاسف.
آرزو به دل موندیم یک خودروی لوکس خارجی خوب سوار بشیم که داشبورد صدا نده. درها صدا ندن. صدای موتور وارد اتاق نشه.
و.. و و و و
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۰ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
آقای مسئول اگر۹۹/۵درصد خودرو ساخت داخلی دیگه چرا شما با مشکل ارز مواجه هستید نکنه شما تو کشور باارز خارجی زندگی می کنیدوماخبرنداریم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این همش خارجی هست چون قطعات این ماشینو قبلا وارد کردهدبودن وحالادارن واسه مردم لالایی می خوانند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
این همش خارجی هست چون قطعات این ماشینو قبلا وارد کردهدبودن
Iran (Islamic Republic of)
علی رضا
۱۷:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مسولین این خودرو الان لامبورگینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اره به بی ام دبلیو هم قیمته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
اول بذارین بیاد بیرون چهار نفر سوار بشن اظهار نظر کنن بعد ازش تعریف کنین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جنس ایرانی حمایت می‌خواد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
منظورتون 99درصد ونیم خارجی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
از قیمتش معلومه چقد تولید داخلیه.!!!
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
جالبه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
احتمالا قیمت تارا باید با قیمت سانتافه یکی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
قیمتش از رانا و سورن پایین تره زود قضاوت کردی
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۳۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
خدا رو شکر
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۰۰:۲۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
شما اگر خودروساز بودید.همان پیکان را در این 42 سال یک برند موفق جهانی می کردید.
Iran (Islamic Republic of)
محمد۳۱۵
۰۰:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
مافیای خودروسازی تا از بین نره خودروسازی درجا میزنه
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل فرهمند فروتقه
۰۰:۰۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام.احسنت.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۳۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
روشن شد بلاخره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۱۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
باز هم چون گذشته خودروی ملی افتخار ملی!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۲۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
قطعات چینی مرغوب این همه مشکل داشتن حالاقطعات ایرانی باشه وای خدابه دادمان برس،مهندسین چکارمیکنندباجان مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
با وجود این مافیایی که مثل بختک افتاده اند روی صنعت خودرو، این حرف بعید بنظر میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
این همون قضیه پرایده که میگفتن 100 درصد داخلی سازی شده حالا دلار یکم بالا پایین بشه معلوم میشه چند درصدش داخلیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
قیمتش چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
اگه ما واقعا تونسته باشيم يه ماشين در حد ال ٩٠ و ٢٠٦ بزنيم بايد جشن ملي بگيربم و به خودروسازا نشان لياقت بديم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
دولت بايد رو خودرو ساخت داخل سوبسيد بده يعني از واردات ماشيناي خارجي گمركي بگيره بده به ماشيناي بالاي ٩٩ درصد داخلي
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
خوب خدا رو شکر ۹۹.۵ درصد یعنی صد در صد داخلی سازی پس الان قیمت این خودرو باید مناسب باشه فردا یک قیمت میزنن از بنز گرانتر میشه میگی نه ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
قیمتش از رانا و سورن پایین تره درسته که ملت از بی انصافی خودرو سازها خسته شدن اما اگر خودرو داخلی سازی بشه و به بخش خصوصی واگذار بشه و سهامداران آن سرمایه گذار خصوصی باشه خیلی از ریخت و پاش ها و برداشتها از بین میره و قیمت رقابتی و متعادل خواهد شد و رانتها باید از بین خواهد رفت چون سیاست بگیر و بند و هرچند وقت یکی را سلطان خودرو سکه ارز و... معرفی کردن هیچ تاثیری در قیمت نداره سیاست های کلان اقتصادی باید اصلاح بشه تا رانت و تورم از بین بره
Germany
اگر خودروسازی همینطور مثل ۴۲ سال گذشته عقپ بماند خامنه ای میداند چه میشود .نوکری چینی ها ومونتاژ خوابیدن صنعت بیکاری مردم ورشوه خواری دولت واردات قعطعات چینی و ورشکستگی نظام واویلا/ بجای محصول تمام شده فناوری و کارخانه سازی را همایت کنید نه ارز بدید به
۱۴:۵۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
هعی
آخرین اخبار