پایداری وضعیت جوی در خراسان رضوی

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با ضعیف شدن فعالیت سامانه بارشی، وضعیت جوی خراسان رضوی در روز‌های آینده پایدار خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، زهرا آهنگرزاده کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: همزمان با پایداری نسبی وضعیت جوی در خراسان رضوی که تا پایان این هفته ادامه دارد، احتمال افزایش آلاینده‌های هوا در مناطق صنعتی و شهرستان های بزرگ خراسان رضوی به ویژه درمشهد وجود دارد.

او افزود: فعالیت سامانه بارشی در حال خروج از خراسان رضوی از ۲۴ ساعت گذشته تا الان همراه با بارش باران در تربت‌حیدریه ، تربت‌جام، کاشمر، گناباد، فریمان ، خواف و همچنین مشهد بوده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین میزان این بارش‌ها با حجم هشت میلیمتر در تربت‌حیدریه و کاشمر و کمترین آن در فرودگاه مشهد به میزان یک دهم میلیمتر ثبت شده است.

آهنگرزاده بیان کرد: احتمال افزایش ابر، امشب و فردا ۱۳ بهمن ماه در نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: بر این اساس دمای شبانه هوا از امشب ۱۲ بهمن ماه در خراسان رضوی به میزان شش درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت.

کارشناس پیش‌بین اداره‌کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: قوچان و سرخس  با دمای هوای ۲۷ درجه سانتیگراد سردترین و گرمترین شهرستان های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بودند. دمای هوای مشهد هم در این مدت بین ۹ تا ۲۲ درجه در نوسان بود.

آهنگرزاده اظهار کرد: بیشترین شدت وزش باد هم در این مدت از تایباد خراسان رضوی  با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شد.
 
انتهای پیام// ف.ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.