فرافکنی زاکربرگ درباره حواشی اخیر مطرح شده برای واتساپ

مدیرعامل فیسبوک در دفاع از برنامه واتساپ، شرکت اپل را زیر سوال برد و آن را به جاسوسی متهم کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، از بروزرسانی اخیر در سیاست برنامه WhatsApp که طی دو هفته گذشته با انتقادات زیادی رو به‌رو بود، دفاع کرد که این امر منجر به مهاجرت صد‌ها میلیون کاربر این پیام رسان به سیستم عامل‌های رقیب شد. زاکربرگ گفت: "هنگامی که صحبت از امنیت پیام‌های کاربران می‌شود، مشخصاً واتس اپ در این زمینه بهترین است. "


بیشتر بخوانید


مدیر عامل فیسبوک در ادامه گفت: "واتساپ رقبای زیادی دارد که ادعا‌های گمراه کننده‌ای در مورد استاندارد‌های حفظ حریم خصوصی خدمات پیام رسان خود ارائه داده اند. "

وی با ذکر مثالی از این برنامه‌ها گفت: "برنامه iMessage اپل به طور پیش فرض از پیام‌های کاربران خود پشتیبان گیر رمزگذاری شده با پایان به پایان، را ذخیره می‌کند، مگر اینکه کاربر سرویس iCloud را غیرفعال کند، بنابراین شرکت و دولت‌های ایالات متحده به پیام‌های بیشتر مردم دسترسی دارند. "

با آغاز سال جاری میلادی، واتساپ که اخیراً به دلیل به روزرسانی سیاست حفظ حریم خصوصی با بحران بزرگی روبه‌رو شده بود، حدود ۴۰۰ میلیون کاربر را در هند که بزرگترین بازار برای این پیامرسان است از دست داد و مورد انتقاد گسترده کاربران خود در بسیاری از کشور‌های جهان قرار گرفت.

در نتیجه اعلام شرایط جدید، پیام رسان‌های رقیب مانند سیگنال کاربران جدیدی را که از سیاست جدید WhatsApp عصبانی شده اند، به سمت خود جذب کردند و به همین دلیل واتساپ مجبور به اجرای تغییرات در اواسط ماه مه شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
همه اشون سر تا پا يه كرباسن فقط واتس آپ لو رفت ولي بقيه هنوز نرفتن