شجاعی: تراکتور امروز به فدراسیون فوتبال شکایت می‌کند/ اگر در مورد داوری صحبت کنیم با تهدید کمیته انضباطی مواجه می‌شویم

مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز درباره شرایط این تیم توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود شجاعی مربی تیم فوتبال تراکتور تبریز درباره زیاد شدن اعتراضات به داوری در لیگ برتر گفت: این اعتراضات تنها شامل تیم تراکتور و بنده نمی‌شود. در هفته گذشته خودتان مشاهده کردید که پیروز قربانی چگونه به داوری‌ها تاخت. سایر مربیان نیز از داوری‌ها گله‌مند بودند. این نکته را هم یادآور شوم که اصلا بابت باخت روز شنبه به آلومینیوم گلایه‌ای ندارم، زیرا  تیم برتر میدان بودیم و اگر حتی یک سوم موقعیت های ما تبدیل به گل می‌شد با اختلاف دو گل آلومینیوم را شکست می‌دادیم.

شجاعی تصریح کرد: داوران هم همانند سایر انسان‌ها اشتباه می کنند، اما گاهی اوقات اشتباهاتی می کنند که شبهه برانگیز است و مشخص است که قصد  در آن وجود دارد. اگر شما به عنوان رسانه و یا یک هوادار فوتبال کمی با فوتبال و قوانین آن آشنا باشید می‌دانید وقتی دروازه بان توپ را بر می دارد و مجددا آن را به روی زمین می‌اندازد اگر مجدد توپ را با دست لمس کند این خطای آشکار است و باید خطا در محوطه‌ی هجده قدم گرفته شود در حالی که این اتفاق در بازی با آلومینیوم افتاد و داور بازی بدون توجه به قوانین از اعلام خطا چشم پوشی کرد.

او گفت: در آن صحنه داور چهارم متوجه اشتباه شد. من به ناظر بازی تاکید کردم اگر قوانین تغییر کرده است به ما هم اطلاع دهید که ناظر مسابقه گفت: داور اشتباه کرده است و باید خطای غیر مستقیم در محوطه جریمه به نفع تراکتور گرفته می‌شد.

مربی تراکتور در پاسخ به اینکه داورانی که در لیگ برتر استفاده می‌شوند در حد و اندازه‌های لیگ برتر هستند یا خیر عنوان کرد: بالای بیست سال است که در فوتبال هستم. حتی زمانی که لیگ آزادگان بود تقریبا ۱۰-۱۲ داور بودند که نسبت به سایر داوران شایستگی بیشتری داشتند و نه تنها در لیگ برتر بلکه در لیگ دسته یک هم قضاوت بازی‌های حساس به آن‌ها سپرده می‌شد، اما متاسفانه لیگ برتر امسال آزمایشگاهی برای داوران شده است.

او گفت: داورانی که سر جمع پنج مرتبه در لیگ برتر قضاوت نکرده اند را در بازی‌های حساس و برای تیم‌های بزرگ مثل تراکتور انتخاب می‌کنند، اگر بگوییم این چینش داوری به دلیل انتخابات فدراسیون فوتبال است باید برویم کمیته انضباطی پاسخگو باشیم. اگر هم می‌گویند دلیل آن جوانگرایی است که ما چنین چیزی ندیده ایم. داوران ۴۱ ساله برای اولین بار در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


شجاعی در ادامه در خصوص اضافه شدن دو کمک داور پشت دروازه برای بهتر شدن کیفیت داوری‌ها افزود: یک روز این داوران پشت دروازه را بر می‌دارند و اعلام می کنند که هزینه اضافی روی دوش کمیته داوران می‌گذارند و مجدد نمی‌دانم از کجا یکدفعه پول تزریق می‌شود که از این داوران استفاده می‌کنند. همانطور که داور چهارم هیچ کمکی به کیفیت داوری نمی‌کند داوران پشت دروازه نیز کمکی به بالا رفتن کیفیت داوری‌ها نمی‌کنند.

او گفت: در صحنه‌ منجر به پنالتی که در بازی با آلومینیوم اتفاق افتاد واقعا اعلام ضربه پنالتی خنده دار بود. این صحنه را برای سه داور که در لالیگا و کالچیو سوت می زنند فرستادیم. هر سه معتقد بودند، چون دروازه بان ابتدا توپ را لمس کرده است و در ادامه به بازیکن برخورد کرده است به هیچ عنوان پنالتی نیست و تصمیم داور اشتباه بوده است.

برادر مسعود شجاعی در خصوص اینکه باشگاه تراکتور اعتراض مکتوب به فدراسیون فوتبال داشته است یا خیر گفت: باشگاه نامه‌ای را تنظیم کرده است که امروز به فدراسیون فوتبال ارسال می‌کند، اما کجای دنیا با اعتراض و نامه نگاری نتیجه بازی تغییر می‌کند.

شجاعی در ادامه افزود: من خواهشی که از کمیته داوران دارم این است که وقتی به شهر سردسیری مثل تبریز قرار است داوری فرستاده شود یا از داوری که به آب و هوای سرد آشنایی دارد استفاده شود یا اینکه لباس مناسب و ضخیم در اختیار داور قرار دهد که داور مجبور نباشد به علت سرد بودن هوا سریع بازی را به اتمام برساند. این از آن اشتباهات عمدی در داوری است. این از دو حال خارج نیست. داور باید چهارم دبستان را گذرانده باشه و ساعت را بلد باشد که بتواند وقت اضافه را به درستی محاسبه کند و یا اینکه با لج بازی می‌خواهد علیه تراکتور داوری کند.

مربی تراکتور در مورد اینکه پیش از بازی با پرسپولیس مطرح کردن مسائل داوری این شائبه را به وجود می‌آورد که باشگاه تراکتور با این کار قصد تحت تاثیر قرار دادن داور بازی را دارد ادامه داد: اصلا چنین چیزی نیست، من قصد داشتم هفته‌های قبل پیرامون داوری‌ها صحبت کنم. اگر هفته قبل صحبت می‌کردم گفته می‌شد، چون بازی را بردند در خصوص داوری صحبت می‌کنند اگر الان حرف بزنم گفته می‌شود، چون به آلومینیوم باختند تقصیر‌ها را گردن داور می‌اندازند.

او گفت: یکی از برنامه‌های تلویزیونی بیست دقیقه از وقت برنامه را به یکی از مربیان لیگ برتر که خیلی هم محترم است اختصاص می‌دهد، داوری‌های سه و چهار سال پیش آن مربی را گلچین می‌کند و در معرض نمایش قرار می‌دهد در حالی که نباید بین تیم‌ها تبعیض قائل شوند.

او بیان کرد: شما ببینید مجری برنامه تلویزیونی در زمان بچگی شاید طرفدار یک تیم بوده است، اما الان که در رسانه حضور دارد و اجرای برنامه ورزشی را بر عهده دارد نباید این موضوع را در برنامه دخیل کند و از یک تیم جانبداری کند. البته داوران هم از این قاعده مستثنی نیستند. در همین هفته قبل لیگ برتر مشاهده کردیم که داور مسابقه به مربی یک تیم می‌گوید بفرمایید بنشینید، اما با نیمکت تراکتور با بی احترامی برخورد می‌کند.

شجاعی گفت: در پایان تاکید می‌کنم که باید از آدم‌هایی که در بخش خصوصی در فوتبال ایران سرمایه گذاری کرده اند حمایت شود. مالکان تیم‌های تراکتور، نساجی و پدیده به نوعی کار آفرینی کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رها
۲۱:۰۳ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
ای کاش گوش شنوایی هم باشه آهااااااای مسئولان طرفدار لنگی باشماست
یکم مرد باشین
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۲۱:۰۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
کاملا موافقم مسعودجان
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۲۱:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
یاشاسین آقا مسعود یاشاسین تراکتور
Iran (Islamic Republic of)
کامبیز
۲۱:۰۰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
دمت گرم که واقعیت های داوری رو گفتین
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۲۰:۵۹ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
به عنوان یه استقلالی واقعا از نوع سخنن گفتن حرفه ای و بیان واقعیت آن هم با اصول حرفه ای واقعا این نوع حرف زدن نشان از حرفه ای گری و همچنین نشان از شخصیت بزرگ آقای شجاعی هست امیدوارم بقیه هم ازتون یاد بگیرند
با تمام حرفاتونم موافقم بعضی از داوران به سمت یه تیم خاص لنگی غش کردند
آخرین اخبار