بسته کمیته امداد؛

اجرای ۶ هزار طرح اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد/پرداخت ۸۵۷ میلیون تومان تسهیلات به ۲۲۸ نفر از مددجویان سرپل ذهابی

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با اشاره به طرح توانمندسازی افراد زیرپوشش این نهاد گفت: کمیته امداد از ابتدای امسال تاکنون ۶ هزار طرح اشتغالزایی با ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبار در سر فصل‌های مختلف در استان اجرا کرده که بیش از تعهد این نهاد است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با تبریک ایام دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم و سلامت، اشتغالزایی و رفع معضل بیکاری را از مهم‌ترین برنامه‌های استان و کمیته امداد عنوان کرد.

او با قدردانی از همراهی بانک‌های عامل استان در اختصاص اعتبارات اشتغال و حمایت‌های استاندار کرمانشاه در بحث اشتغالزایی مددجویان گفت : کمیته امداد در ایجاد اشتغال مددجویان از یک سیستم منظم و کامل از مرحله استعداد یابی و مشاوره شغلی، آموزش و مهارت آموزی، تشکیل پرونده، نظارت اولیه طرح‌های اشتغالزا، حین اجرا و بعد از اجرا به منظور پایداری اشتغال مددجویان برخوردار است.

رخصی یکی از اقدام‌های مهم کمیته امداد را پرداخت وام‌های کارگشایی از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان در صندوق امداد ولایت عنوان کرد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون هفت هزار و ۳۶۰ مورد تسهیلات کارگشایی با اعتبار ۵۷ میلیارد تومان بدون بهره در قالب ودیعه مسکن، آموزش کسب و کار و ... به مددجویان پرداخت شده است.

۴۶۱ واحد مسکونی مددجویان تعمیر شد

او گفت: کمیته امداد امسال برای مددجویان زیرپوشش خود در سطح استان ۲۵۰ واحد مسکونی احداث، خریداری و بهسازی کرده و تعمیرات ۴۶۱ واحد را انجام داده است.

این مقام مسئول افزود: کمیته امداد ۵۰۰ مورد گازکشی منازل خانوار‌های زیرپوشش کمیته امداد را در سال ۹۹ اجرا کرده است.

رخصی با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات شیوع بحران ویروس کرونا گفت: کمیته امداد با کمک خیرین و نیکوکاران استان در امر آموزش مجازی تعداد ۵۰۰ دستگاه گوشی هوشمند و تبلت برای دانش آموزان و دانشجویان مددجو زیر پوشش تهیه کرده است و در این راستا همچنان نیازمند کمک مردم استان هستیم.

بیش از ۱۶ هزار حامی در پویش «ایران مهربان» ثبت نام کردند

مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه یکی از طرح‌های مهم کمیته امداد را کمک به فرزندان ایتام و محسنین در قالب راه اندازی پویش «ایران مهربان» اعلام کرد و گفت: از زمان شروع این پویش در ابتدای مهرماه، تاکنون بیش از ۱۶ هزار حامی در استان برای کمک به ایتام و فرزندان محسنین در این پویش ثبت نام کرده‌اند.

رخصی با بیان اینکه اکنون ۱۰ هزار فرزند یتیم و محسنین زیرپوشش کمیته امداد از کمک حامیان برخوردار هستند، افزود: ۱۰ هزار نفر فاقد حامی هستند که امیدواریم در این پویش تا پایان امسال برای آن‌ها حامی جذب کنیم.

او میانگین پرداخت ماهیانه هر حامی را حداقل ۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: ۲۰ هزار تومان برای هر حامی واقعا مبلغ زیادی نیست که مردم نیک سرشت و بزرگ کرمانشاه نتوانند در این پویش برای کمک به فرزندان ایتام و محسنین شرکت کنند.

رخصی ادامه داد: کمک‌های حامیان ایتام و فرزندان محسنین مستقیم به حساب آن‌ها واریز می‌شود و کمیته امداد فقط یک واسطه برای معرفی ایتام و فرزندان محسنین است.

۸۵۷ میلیون تومان تسهیلات به مددجویان سرپل ذهابی

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سرپل‌ذهاب گفت: این نهاد ۸۵۷ میلیون تومان تسهیلات به ۲۲۸ نفر از مددجویان این شهرستان برای تعمیرات مسکن پرداخت کرد.

علی اکرم منصوری افزود: تعمیر، بازسازی، تکمیل مسکن، گازکشی، احداث حمام و آشپزخانه از مواردی بوده که در قالب این اعتبار برای مددجویان انجام شده است.

رئیس کمیته امام خمینی (ره) سرپل ذهاب گفت: امسال به ۱۵۸ خانوار تحت حمایت این نهاد در این شهرستان ۱۶۸میلیون تومان کمک فرهنگی پرداخت شده است.

منصوری ادامه داد: با توجه به شیوع کرونا و به منظور صیانت از سلامت مددجویان امور فرهنگیان در ۲ مرکز و کانون فرهنگی مددجویان و به صورت مجازی انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار