جمهوری چک واکسن کرونای روسی می‌خرد

به دنبال افزایش شدید شیوع کرونا در جمهوری چک، رئیس جمهور این کشور اعلام کرد قصد دارد از روسیه برای دریافت واکسن کرونا تقاضای کمک کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «میلوسم سمن» رئیس جمهور چک در گفتگو با کانال رادیویی این کشور اعلام کرد قصد دارد از روسیه برای تهیه واکسن کرونا کمک بگیرد. 

 به علت کمبود واکسن کرونا، سمن از روسیه درخواست کرده است که واکسن «اسپوتنیک وی» را به این کشور ارسال کند، اما هنوز مشخص نیست اتحادیه اروپا این مسئله را تایید کند یا خیر.

رئیس جمهور چک در این گفتگو اظهار داشت: از این هراس دارم پوتین پس از ماجرای حذف مجسمه ”ایوان کنووف“ مارشال دوران شوروی سابق در پراگ خیلی دوستانه رفتار نکند.

با وجود انتقادات از سوی مسکو، شهردار پراگ در بهار سال ۲۰۲۰ میلادی تصمیم به حذف مجسمه ایوان کنووف مارشال متعلق به دوران شوروی سابق گرفت.

جمهوری چک از پاییز سال گذشته با آمار فراوان مبتلایان به کرونا روبرو است. در این کشور بیش از ۱۰ میلیون نفری روزانه حدود ۸ هزار مبتلای جدید شناسایی می‌شود. مردم این کشور از سیاست های دولت و سیاست‌های اتحادیه اروپا در خصوص کنترل همه گیری کرونا بسیار ناراضی و عصبانی هستند و در شبکه‌های اجتماعی درخواست واردات واکسن از روسیه و چین روز به روز بیشتر شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار