دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در کاشان؛

توجه به نهج‌البلاغه در کشور بیشتر شود

موالی‌زاده گفت: توجه به نهج‌البلاغه باید در پرتو کتاب آسمانی و الهی قرآن در کشورمان بیشتر شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سیدمحمدرضا موالی‌زاده دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور امروز پیش از برگزاری نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه کاشان در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه کاشان به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه ایران معرفی شده است، باید از این ظرفیت به عنوان الگو برای سایر استان‌ها و شهرستان‌های کشور استفاده شود.

او همچنین با تاکید بر ضرورت ازدواج آسان برای جوانان اظهار داشت: هرچند مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد، اما نباید در این شرایط ازدواج را برای جوانان سخت گرفت، چرا که ازدواج آسان پیشینه درخشانی در تاریخ اسلام دارد.

به گفته او، زمینه فرهنگی و اجتماعی باید در کنار مشکلات اقتصادی برای ازدواج آسان در کشور مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور این شورا را به عنوان یک مجلس فرهنگی دانست و اضافه کرد: این شورا با ترکیبی از اشخاص حقیقی و حقوقی برای تصمیم‌گیری‌های فرهنگی کشور بسیار موثر است.

موالی‌زاده با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی کشور با رویکرد مساله محور به مسایل جامعه توجه دارد، گفت: این شورا نگاه مجرد و انتزاعی به مسایل فرهنگی کشور ندارد، بلکه نگاه آن با مشکلات و دغدغه‌های جامعه پیوند خورده و بسترسازی فرهنگی را برای رفع آن‌ها انجام می‌دهد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به همراه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برای شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی منطقه شمال این استان به کاشان سفر کرده است.

شهرستان کاشان از ۲۱ مهر امسال به مدت ۲ سال به عنوان پایتخت نهج‌البلاغه کشور نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.