استاندار یزد:

اقتصاد دانش بنیان و کسب و کار‌های خانگی راهکار حل اشتغال بانوان تحصیل کرده است

محمد علی طالبی گفت: اقتصاد دانش بنیان و ارایه تسهیلات برای راه اندازی مشاغل، ظرفیت خوبی برای اشتغال بانوان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،محمد علی طالبی، استاندار یزد در نشست بزرگداشت روز زن با بیان اینکه میزان توجه به حضور و تاثیر اجتماعی زنان در استان یزد رو به افزایش است، گفت: نمود این موضوع را می‌توان در حضور بیش از پیش بانوان در بازار اشتغال استان مشاهده کرد.

طالبی به نرخ بالای بیکاری زنان در استان یزد اشاره و خاطرنشان کرد: علت این افزایش بیکاری فراهم نشدن زمینه‌های اشتغال برای زنان استان و به ویژه قشر تحصیلکرده است و ظرفیت‌های فعلی پاسخگوی تقاضای اشتغال بانوان نیست.

او با اشاره به رویکرد‌های استان برای ایجاد اشتغال بانوان، خاطرنشان کرد: اقتصاد دانش بنیان، حمایت از کسب و کار‌های خانگی و ارایه تسهیلات برای راه اندازی مشاغل، می‌تواند ظرفیت‌های خوبی را برای ایجاد اشتغال بانوان استان فراهم کند.

استاندار یزد با تاکید بر ضرورت مساعدت بانوان موفق حوزه‌های مختلف برای تعمیم خودباوری در جامعه زنان، تصریح کرد: امیدواریم با هم اندیشی و همراهی بانوان فرهیخته استان شاهد ایجاد فرصت‌های شغلی برای بانوان و فضاسازی برای حضور تاثیرگذار آن‌ها در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی باشیم.

طالبی به قرارگیری در آستانه انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌ها اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود شاهد حضور و اعلام آمادگی بیشتر بانوان در صحنه انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا باشیم چرا که با فراهم کردن زمینه حضور بانوان در صحنه انتخابات و دیگر فرصت‌هایی که برای نقش آفرینی آن‌ها وجود دارد، ظرفیت‌های بهتر و بیشتری از جامعه فعال شده و نیروی انسانی توانمند استان برای توسعه شهر‌ها و روستا‌ها به خدمت گرفته می‌شود.

در مراسم بزرگداشت روز زن در استانداری یزد اعظم کاظمی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از راه اندازی «پویش نذر بانوی مهربان» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) خبرداد و اظهارداشت: نیکوکاران می‌توانند نیت خالصانه خود را با سخاوت خیرمندانه پوشیده و در این پویش بزرگ شرکت نمایند.

در پایان این مراسم از ۱۸ بانوی کارآفرین و فعال استان در حوزه‌های مختلف تجلیل شد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.