صحرایی مطرح کرد؛

۶۳ محله استان تهران در طرح بازآفرینی قرار دارد

مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران درباره محلات حاشیه‌ای استان تهران و تأمین امکانات مورد نیاز آن‌ها توضیحاتی داد.

محمدعلی صحرایی مدیرکل دفتر فنی، عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در طرح بازآفرینی شهری ۶۳ محله در استان تهران داریم که به عنوان محله‌های هدف طرح بازآفرینی شهری هستند. این محلات دو دسته اند؛ برخی از محلات مرکزی شهر‌ها فرسودگی‌های قدیمی دارند و تعدادی از این‌ محلات مهاجرنشین هستند که در اطراف شهر‌ها قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: ۱۸ نمونه از این شهر‌ها در خود تهران و باقی آن‌ها در شهر‌های اطراف استان تهران هستند، در نظر داشتیم که این ۶۳ محله تا پایان برنامه به نتیجه‌ برسند، در همین راستا جلسات متعددی در شهرستان‌ها برگزار کردیم و اقداماتی هم بر مبنای آن‌ها انجام شده است.

صحرایی بیان کرد: براساس برنامه قرار بود که ۳۰ درصد کل اعتبارات شهرداری‌ها به محلات هدف اختصاص یابد و کمابیش این اتفاق افتاده است. در سال‌های اخیر از نظر اعتبار شهرداری‌های استان در شرایطی نبودند که بتوانیم کار بسیار بزرگی را انجام دهیم، اما با این حال در حد توانمان با کمک اداره‌های مختلف کار‌های زیادی انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: در طرح‌های باز آفرینی سعی شده به محلات هدف، گاز، برق و امکانات این چنینی داده شود. برخی از مشکلات تهران به استان و برخی به آمایش کل سرزمین مربوط است و استان تهران هنوز جاذبه‌های زیادی برای مهاجران دارد.


بیشتر بخوانید 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار