همزمان با چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی؛

ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری همدان با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال نوسازی شد

شهردار همدان گفت: ۲۳ دستگاه اتوبوس نو و بازسازی شده برای توسعه و نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی این شهر با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال به این ناوگان اضافه شد.

عباس صوفی,شهر دار همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان با بیان اینکه تعداد اتوبوس‌های ارسالی به تهران برای بازسازی ۳۰ دستگاه است، افزود: در مراسم بهره برداری امروز  ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید خریداری شده و ۸ دستگاه اتوبوس قدیمی بازساری شده به ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری اضافه شده است و ۲۲ دستگاه اتوبوس قدیمی هم در آینده به مروز بازسازی خواهند شد.

شهردار همدان با بیان اینکه ۱۰۰ دستگاه اتوبوس در بخش خصوصی و ۲۰۰ دستگاه در بخش سازمان حمل و نقل عمومی همدان وجود دارد، ادامه داد:مرحله بعد باز سازی ناوگان حمل ونقل خودرو‌های خصوصی است که سعی ما بر این است رضایت شهروندان را با ارائه اتوبوس‌های خوب دارای امکانات رفاهی  برای فصل‌های زمستان، تابستان و همچنین معلولان فراهم کنیم.

صوفی با تاکید  توسعه ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری و استفاده از اتوبوس‌های نو و جدید است، افزود:این کار همکاری استاندار، نمایندگان مجلس، شورای شهر و دیگر مسئولان را می‌طلبد، زیرا تهیه اتوبوس‌های جدید با توجه به گران بودن آن‌ها با تامین بودجه از منابع دولتی امکان پذیر است.

او اضافه کرد: نوسازی تاکسی‌ها هم  در دستور کار قرار دارد که با شرکت ایران خورو و هماهنگی سازمان شهرداری و اتحادیه کشور میسر است.

شهردار همدان گفت:ناوگان حمل ونقل عمومی شهرداری همدان نسبت به شهر‌های دیگر کشور در وضع مطلوبی قرار دارد.

صوفی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴ هزار دستگاه تاکسی در همدان وجود دارد که ۱۲۰۰ دستگاه نیاز به نوسازی دارد افزود:در مرحله نوسازی خودرو پیکان از ناوگان تاکسی رانی حذف خواهد شد.

او همچنین از راه انداری قطار شهری در آینده خبر داد و گفت:قطار شهری نیاز به کار جمعی و کار بزرگ و پر هزینه است  به طوری هر خط قطار شهری  ۴ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز دارد که با احتساب سه کریدور مورد نیاز در همدان به  ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه راه انداری قطار شهری نیاز به استفاده از منابع دولتی، حمایت‌های استانداری و نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر را دارد تصریح کرد:کار‌های مطالعاتی انجام شده وخط‌های شهری  مشخص شده است.

صوفی افزود: اجرای مترو و مونوریل به دلیل بافت تاریخی و شرایط خاص همدان  امکان پذیر نیست بنابراین خط مورد نظر ما تراموا یا قطار سبک برقی شهری است که در صورت اجرا در همدان نخستین بار در کشور انجام خواهد شد.

او تاکید کرد: اگر بودجه را مجلس و دولت در اختیار بگذارد این کار خوب در شهر همدان اجرا شود و از آغاز اجرا تا پایان حداقل به سه سال زمان نیاز است.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.