فروش بیش از ۴.۵ میلیون PS5 توسط سونی

شرکت سونی درآمد سه ماهه اول این شرکت از فروش پلی استیشن ۵ را منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،  سونی از زمان راه اندازی پلی استیشن ۵ به اندازه کافی سود کرده است، طبق اطلاعات منتشر شده این شرکت موفق به فروش ۴.۵ میلیون کنسول در سال ۲۰۲۰ شده که مطابق با فروش PS4 در سه ماهه عرضه این کنسول در سال ۲۰۱۳ است.

این شرکت اعلام کرد که همراه با فروش ۱.۴ میلیون PS4، کسب و کار بازی سازی سونی با ۸۸۳.۲ میلیارد ین (۸.۴ میلیارد دلار) درآمد، با ۴۰ درصد رشد نسبت به سال ۲۰۱۹، بهترین سه ماهه مالی خود در تاریخ را داشته است. سود این شرکت نیز با افزایش ۵۰ درصدی به ۸۰.۲ میلیارد ین (۷۶۳ میلیون دلار) رسید.


بیشتر بخوانید


رشد درآمد سالانه

سونی همچنین شاهد افزایش ۹ درصدی اشتراک PlayStation Plus و سایر درآمدهای این شبکه بوده است. زمانی که PS5 شروع به کار کرد، سونی تأیید کرد که در ازای فروش هر PS5 ضرر می‌کند، زیرا نقاط استراتژیک قیمت سخت افزار را کمتر از هزینه‌های تولید PS5 تعیین کرده است.

فروش بیش از 4.5 میلیون PS5 توسط سونی

سونی در آخرین سه ماهه اول سال 2021 کمی ضعیف ظاهر شد و درآمدش اندکی کاهش داشت، اما درآمد عملیاتی با ۲۵.۴ درصد افزایش به ۱۰۵.۸ میلیارد ین (۱ میلیارد دلار) رسید. سونی با بررسی میزان درآمد تلویزیون، ترکیب بهتر محصول و کاهش هزینه‌های عملیاتی در بخش تلفن همراه خود، این موضوع را ارزیابی کرد. با این حال، فروش موبایل و دوربین در طی سال ۲۰۱۹ کاهش یافته و این روند با سونی و به طور کلی صنعت دوربین و تلفن همراه ادامه دارد البته به جز اپل.

سونی در کل سه ماهه خوبی داشته و سودآوری را در همه بخش‌های خود با فروش و درآمد عملیاتی به ترتیب ۹.۵ و ۲۰ درصد افزایش داده است. این شرکت اکنون، فقط باید تولید این کنسول را افزایش دهد تا هر کسی که PS5 می‌خواهد، بتواند آن را تهیه کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار