مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه با اشاره به توسعه خیره‌کننده مدرسه‌سازی در دوران پس از انقلاب اسلامی گفت : پیش از انقلاب سرانه فضای آموزشی استان به سه متر مربع هم نمی‌رسید، اما اکنون این رقم ۶.۴ مترمربع است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مرزبان نظری مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کرمانشاه گفت : تا زمان انقلاب فقط ۲۶۱ مدرسه با ۶ هزار و ۳۰۵ کلاس درس در استان وجود داشت در حالی که هم‌اکنون سه هزار و ۸۹۰ مرکز آموزشی با بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ کلاس درس در استان وجود دارد که رشد ۲.۲ درصدی در زیربنا و افزایش حدود سه برابری در تعداد فضا‌های آموزشی را نشان می‌دهد.

او با اشاره به طرح‌های قابل افتتاح در دهه فجر گفت : روز شنبه هفته آینده ۳۰ مدرسه با ۱۴۵ کلاس درس در مراسمی مجازی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد که برای احداث آن‌ها ۵۵ میلیارد تومان هزینه شده‌است.

 او افزود: هم‌اکنون ۴۰۰ خیر حقوقی و حقیقی مدرسه‌ساز در استان وجود دارد که از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۳ تفاهم‌نامه با اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای تامین اعتبار چهل و هشت میلیارد تومانی امضا کرده‌اند.

نظری افزود: همچنین ۱۳۰ پروژه درحال احداث در سطح استان کرمانشاه وجود دارد که ۸۰ مورد از آن‌ها توسط خیران درحال احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از همه افراد نیکوکار و شهروندان استان کرمانشاه برای احداث مراکز آموزشی درخواست کمک و همکاری کرد و افزود: در طرح «آجر به آجر» هر فرد می‌تواند حتی به اندازه ارزش یک آجر در ساخت مدارس و کلاس‌های درسی مشارکت داشته باشد.

نظری از انعقاد و مبادله تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مستضعفان برای احداث ۲۰ مدرسه در بخش سر فیروزآباد شهرستان کرمانشاه خبر داد و گفت: در صورت تامین منابع این مدرسه‌ها تا مهرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.