خبرنگاران مطالبه گر باشند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: خبرنگاران در کنار مطالبه گری خود در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در نشست خبری با اصحاب رسانه که در این شهر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تبریک ایام دهه مبارک فجر گفت: خبرنگاران در یک جامعه مدنی مهم‌ترین رسالت را بر عهده دارند.

او افزود: خبرنگاری شغل نیست که تنها منعکس‌کننده اتفاقات و وقایع جامعه باشند بلکه شغل شریفی است که بر پایه علم و اطلاعات صحیح جامعه را به سمت خیر و پیشرف پیش خواهد برد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه خبرنگاران مسئولان را از اشتباهات آگاه کرده و به سمت موفقیت پیش خواهند برد، تصریح کرد: خبرنگاری هر چند در جامعه مدرن امروزی یک پدیده و شغل بوده، اما در اصول دموکراسی برای پیشبرد و مردم‌سالاری است.

او امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین رکن دموکراسی خواند و گفت: اگر فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر از احکام دینی و در جامعه حذف شود، مشارکت مردم در حکومت به حداقل می‌رسد.

او نقش اصحاب رسانه در امر به معروف و نهی از منکر را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: اگر خبرنگاران بتوانند چارچوب اصولی را رعایت، دروغ و تهمت نزنند علاوه‌بر اینکه رسالت خود را انجام داده بلکه از اجر حق‌تعالی نیز بهره‌مند خواهد شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور از عملکرد این ستاد در استان قدردانی کرد و افزود: ستاد امر به معروف و نهی کردستان جزو ستاد‌های فعال، برتر و پیشرو در انجام فعالیت‌ها و پیشبرد اهداف و سیاست‌های ابلاغی است.

او بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان در حوزه‌های مختلف همچون تشکیل ستاد شهرستانی و گروه‌های جهادی مطالبه‌گری، استفاده از نیروی انسانی مستعد و اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های زیادی انجام داده که جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام محبی با تأکید بر اینکه مسئولان استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر مسئول ترویج این فریضه الهی در سطح استان هستند، گفت: باید این ستاد از اصحاب رسانه در برخورد با مفاسد و مطالبه‌گری مشکلات مردم از مسئولان حمایت حقوقی و قضایی کرده تا خبرنگاران با احساس قدرت در برابر زیاده‌خواهی ایستاده و رسالت کاری و امورات را به‌خوبی دنبال کنند.

او با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر معاونت‌های اجتماعی و مطالبه‌گری دارد، افزود: در این معاونت‌ها تشکل‌ها و گروه‌های جهادی از خود مردم فعال و با رعایت قانون و چارچوب مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر ضرورت تکریم و ارباب رجوع تأکید کرد و یادآور شد: بر اساس قانون هیچ مسئول و کسی نمی‌تواند مانع امر به معروق و نهی از منکر شود، در غیراینصورت با آن فرد برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.