در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

معرفی ۵ نرم افزار برای کنترل فعالیت کودکان در فضای مجازی

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا به معرفی نرم افزار‌هایی پرداخت که کنترل فعالیت کودکان در فضای مجازی را آسان می‌کند.

سرهنگ علی محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات اولیه پیشگیرانه کودکان در فضای مجازی، گفت: به فرزندان خود بیاموزیم که در هنگام فعالیت‌های آنلاین حتماً سه میم (مخاطب، محتوا و مزاحمت‌) را جدی بگیرند و باید جزئیات آن به کودکان فعال در فضای مجازی آموزش داده شود.

سرهنگ رجبی درباره ویژگی هر سه میم (مخاطب، محتوا و مزاحمت) تصریح کرد: مخاطب؛ به یاد داشته باشیم برخی از هویت‌های فضای مجازی غیرواقعی بوده و به دنبال سوءاستفاده از کاربران هستند. محتوا؛ به یاد داشته باشیم هر محتوایی مناسب سن کودک ما نیست، مزاحمت؛ رفتار‌هایی مانند تهدید، افترا، جمع‌آوری اطلاعات از دیگران و انتشار آن‌ها همگی از نمونه‌های مزاحمت‌های اینترنتی است که باید فرزندان حساسیت‌های لازم را در نظر داشته باشند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا با بیان اینکه با ابزار مختلفی می‌توانیم دسترسی کودکان را به محتوای نامناسب متوقف کنیم، بیان کرد: با توجه به نفوذ تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و اینترنت و نقش مؤثر این ابزار در پر کردن اوقات فراغت و تربیت و شکل‌گیری شخصیت کودکان و نوجوانان، حضور کودکان در این فضا و مواجهه با انواع بازی‌ها و سرگرمی‌ها در فضای مجازی یکی از دغدغه‌های والدین و مسئولان است.

وی افزود: نرم‌افزار Google Family Link, نرم‌افزار دنیای درسا در قالب دو اپلیکیشن مجزا برای کودک و والدین، نرم‌افزار کنترل والدین انارستان، برنامه کنترل فرزند شقایق، سامانه مراقبت از خانواده در دنیای مجازی با نام sfp از جمله برنامه‌هایی هستند که می‌توانیم با استفاده از آن‌ها فعالیت کودکان خود را در فضای مجازی کنترل کنیم.


بیشتر بخوانید


سرهنگ رجبی با تأکید بر ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی و نقش مؤثر آن در کاهش آسیب‌ فضای مجازی،گفت: ارتقاء سطح آگاهی والدین از فضای مجازی نقش مؤثری در کاهش آسیب فرزندان دارد و آن‌ها را از دام‎ و انحرافات فضای مجازی مصون می‎دارد.

وی افزود: والدین با صمیمیت و دوستی در کنار فرزندان باشند و تا حد ممکن باید با فضای مجازی و آنچه فرزندانشان در این فضا می‌توانند انجام دهند، آشنا شوند و را‌ه‌های مقابله با آن را فرا گیرند، زمانی که فرزند متوجه سطح آگاهی والدین باشد، کمتر به سمت شبکه‎های اجتماعی ناسالم گرایش پیدا می‎کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: پلیس ، فتا ، سایبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار