رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور؛

گلبهار جزء ٢٣ شهر فعال کشور می‌شود

با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور، رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی و جمعی از مسئولان شهرستان گلبهار، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز "لیگ ورزش در خانه" برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این مراسم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی همراه بود، حسن خالقی مقدم عضو هیات مدیره شرکت عمران و مسئول نمایندگی ورزش و جوانان گلبهار گفت: ایده و اجرای طرح "لیگ ورزش در خانه" توسط هیات ورزش‌های همگانی شهرستان گلبهار صورت گرفت و در ٧ حرکت ورزشی که در منزل قابل انجام می‌باشد به مرحله اجرا رسید، شهروندان خوب گلبهاری در دو ماه حدود ۴۵٠ کلیپ ورزشی ارسال کردند که پس از داوری اکنون از نفرات برگزیده تقدیر خواهیم نمود.

 حجت الاسلام غلامی امام جمعه گلبهار به افزایش رشته و امکانات ورزشی جامعه بعد از انقلاب پرداخت و افزود: امیدواریم تا مردم به اهمیت ورزش همگانی که زمینه ساز شکوفایی استعداد‌ها است پی ببرند و در این جهت که نشاط اجتماعی را بهمراه دارد تمام تلاشمان را خواهیم نمود تا شرایط خوبی را در کشور رقم بزنیم. همچنین از تمام ورزشکاران و تلاشگران حوزه ورزش بویژه مهندس گریوانی که حامی ورزش شهرستان هستند تشکر می‌کنم.

دونده سرپرست فرمانداری گلبهار نیز ضمن تقدیر از تلاش‌های شرکت عمران و اداره ورزش و جوانان گلبهار، گفت: اگر به دنبال توسعه جامعه هستیم باید جامعه پویا و سالمی داشته باشیم و همه باید تلاش کنیم تا کانون خانواده گرمتر و امید به زندگی و آستانه تحمل در جامعه بیشتر شود. ما آمادگی داریم تا هر برنامه شاخصی که در استان و کشور بر زمین مانده است را با همکاری ادارات و سازمان‌ها بویژه مجموعه شرکت عمران و اداره ورزش و جوانان در گلبهار اجرا نماییم.

آذریان رئیس هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی با اشاره به اقدامات انجام شده در خراسان رضوی و گلبهار، گفت: تمام راهبر‌های فدراسیون در جهت خروج مردم از نگرانی، در بهترین حالت ممکن ابتدا در گلبهار برگزار شد. از مهندس گریوانی مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار به عنوان پرچم دار ورزش همگانی استان که در خط رهبری و ولایت و همچنین در راستای ترویج ورزش در جامعه تلاش‌های فراوانی داشته و همچنین خواهند داشت، تقدیر و تشکر می‌کنم.

او افزود: تعداد ۶٠ انجمن ورزشی در فدراسیون و تعداد ۴٠ کمیته ورزش همگانی فعال در استان خراسان رضوی وجود دارد که این استان توانسته است حتی در شرایط کرونا رتبه برتر کشور را کسب کند. از همه ورزشکاران عزیز تشکر و درخواست می‌کنم تا فرهنگ ورزش همگانی را ترویج دهند.

در ادامه، ملایی رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: مقام معظم رهبری تاکید بسیاری بر ورزش همگانی دارند و ورزش‌های قهرمانی و نمایشی را در اولیت دوم قرار داده اند، در راستای تحقق درخواست ولایت فقیه باید تمام مسئولین تلاش کنند تا الویت نخست ورزش کشور ورزش‌های همگانی باشد.

او افزود: طبق آمار رسمی ۵۶ درصد مردم فعالیت ورزشی مناسب ندارند که از این بین ۶۴ درصد بانوان فعالیت ورزشی مناسب ندارند. به همین جهت سرعت رشد جمعیت سالمند سه برابر حالت معمولی می‌باشد که بیانگر این است کشور با سرعت به سمت پیر شدن جمعیت می‌رود.

رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور ادامه داد: مدت کمی است که پروژه "شهر‌های فعال" را آغاز کردیم که برای گروه‌های مختلف برنامه ریزی شده است. با توجه به جوان بودن شهر گلبهار و ظرفیت‌های موجود در آن، گلبهار می‌تواند کاندید توسعه شهر‌های فعال شود و در کنار ٢٢ شهر دیگر در سطح کشور، زیرساخت‌های خود را متناسب با این طرح توسعه دهد.

انتهای پیام//ا.د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.