جدیدترین جزئیات از خودروی خودران برقی اپل

در طی چند سال گذشته اخبار منتشر شده نشان داد که اپل تمرکز خود را به سمت تولید نرم افزارهای رانندگی مستقل معطوف کرده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  به گفته منابع آگاه، CNBC خودروی الکتریکی اپل نیازی به راننده نخواهد داشت. همچنین به نظر می‌رسد اپل تصمیم گرفته محصول اپل کار را به جای عرضه به مصرف‌کنندگان عادی، ابتدا با هدف عرضه به شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل و کرایه خودرو تولید کند.

با شروع سال ۲۰۱۴، اپل کار در "پروژه تایتان" آغاز شد و در آن بیش از هزار کارمند مشغول به فعالیت بودند که کار آنها مربوط به توسعه یک وسیله نقلیه الکتریکی در یک مکان مخفی در نزدیکی مقر خود در کوپرتینو بود. 

در طی چند سال گذشته اختلافات داخلی مسائل مربوط به رهبری و سایر مشکلات بر پروژه تأثیرگذار گذاشت و حتی شایعات منتشر شده در سال ۲۰۱۶ حاکی از آن است که اپل برنامه‌هایی را برای ساخت یک ماشین الکتریکی دارد اما اپل بر مشکلات توسعه فائق آمد و هنوز هم قصد دارد خودرویی با مصرف کم تولید کند.

پروژه Apple Car چندین بار تغییر کرد و صد‌ها کارمند در طول دوره توسعه اخراج شدند اما اکنون پروژه تحت رهبری جان Giannandrea رئیس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین اپل است که پس از Bob Mansfield مسئولیت را به دست گرفته است. منسفیلد در سال ۲۰۲۰ بازنشسته شد.


بیشتر بخوانید


در طی چند سال گذشته شایعات نشان داد که اپل تمرکز خود را به سمت نرم افزار رانندگی مستقل معطوف کرده است، اما اپل در آگوست ۲۰۱۸ داگ فیلد مهندس تسلا را استخدام کرد و این منجر به گمانه زنی‌های شد که اپل دوباره در حال بررسی خودروی برقی است.

در دسامبر سال ۲۰۲۰، اپل اعلام کرد که در حال کار بر روی یک ماشین کاملا الکتریکی است و قصد دارد یک وسیله نقلیه را طی سه تا شش سال تولید کند. رویترز گفته است که اپل قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ این خودرو را عرضه کند اما تحلیلگر اپل مینگ چی کو معتقد است که این ماشین زودتر از سال ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ روانه بازار نمی‌شود.

اپل ممکن است برای تولید وسایل نقلیه با یک شریک دیگر همکاری کند و در حال توسعه فناوری باتری سطح بعدی برای افزایش دامنه و کارایی است. اپل مذاکراتی را با هیوندای و سایر تولیدکنندگان خودرو انجام داده است و گفته می‌شود تا ماه مارس قراردادی را با هدف شروع تولید در سال ۲۰۲۴ منعقد کند.

گفته می‌شود که تیم اتومبیل اپل قصد دارد وسیله نقلیه خودران ایجاد کند که به کاربر اجازه می‌دهد مقصد خود را وارد کند و خودرو مسیر برنامه ریزی شده را بدون دخالت راننده طی کند.

تحلیلگر اپل مینگ چی کو معتقد است که این خودرو "محصول ستاره بعدی" اپل خواهد بود و اپل قادر است یکپارچه سازی بهتر سخت افزار، نرم افزار و خدمات را نسبت به رقبای بالقوه در بازار خودرو با تراشه‌های طراحی شده توسط اپل توسط TSMC ارائه دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار