بهره‌برداری از ۶ طرح عمرانی در بخش مرکزی کاشان

همزمان با هفتمین روز از دهه مبارک فجر، بهره‌برداری و عملیات اجرایی ۶ طرح عمرانی خدماتی در روستا‌های جوشقان و استرک از توابع بخش مرکزی کاشان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا قاسمی، بخشدار مرکزی کاشان گفت: این طرح‌ها با اعتبار یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری‌ها، همکاری شورای اسلامی روستا و مشارکت بخش خصوصی بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن آغازشد که ۸۶۰ میلیون تومان آن برای سه طرح قابل بهره‌برداری و ۸۰۰ میلیون تومان آن نیز برای عملیات اجرایی دو طرح دیگر است.

او، با اشاره به گشایش نمایشگاه صنایع دستی توانمندی زنان روستایی جوشقان به مناسب دهه فجر افزود: طرح‌های امروز شامل بهره برداری از پنل خورشیدی در روستای استرک، افتتاح صندوق قرض الحسنه، ولی عصر وابسته به قرارگاه جهادی روستا، بهره برداری از مرکز ICT و تجهیز و نوسازی کتابخانه عمومی در روستای جوشقان است.

به گفته او، مرحله دوم طرح گردشگری چشمه ثلاثه، پروژه آزادسازی و احداث خیابان ورودی روستا تا مسجد جامع درراستای اجرای طرح هادی روستا از جمله طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن امروز آغاز شد.

گشایش نخستین کتابخانه عمومی در بزرگترین روستای بخش مرکزی

بخشدار مرکزی کاشان، طرح توسعه کتابخانه با افزودن کلوپ ورزشی را یادآور شد و گفت: روستای جوشقان به عنوان بزرگترین روستای مرکزی تا‌کنون از کتابخانه عمومی محروم بود.

قاسمی، افتتاح دفتر ICT روستای جوشقان را نیز گامی ارزنده در راستای تحقق دولت الکترونیک دانست و گفت: با افتتاح این دفتر الکترونیک مخابراتی افزون بر کاهش هزینه و صرفه‌جویی در وقت برای اهالی روستا از رفت و آمد به کاشان نیز بی نیاز می‌شوند.  

او، با تاکید بر اینکه آغاز عملیات اجرایی طرح گردشگری چشمه ثلاثه روستای جوشقان از پروژه‌های زیرساختی در توسعه طرح‌های بوم‌گردی روستای جوشقان است افزود: صندوق قرض الحسنه، ولی عصر وابسته به قرارگاه جهادی این  روستا نیز با ۱۰۰ میلیون تومان آورده اولیه برای اعطای تسهیلات کارگشایی قرض الحسنه به اهالی روستا افتتاح شد.

طرح‌های راهسازی و گردشگری در روستا‌ها طرح‌های زیرساختی است

حسین عبدالله‌زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان کاشان نیز در پایان این آیین، اجرای این طرح‌های عمرانی خدماتی بویژه را در روستا‌ها از پروژه‌های زیرساختی تاکیدکرد و گفت: اجرای این نوع پروژه‌های زیرساختی با مدل روستایی یکی از عوامل عملیاتی شدن مهاجرت معکوس است.

او، اهمیت پیشقدم شدن دهیاری در اجرای این پروژه‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مشارکت دهیاری روستا در اجرای پروژه‌های دیربازده که کمتر نیز به چشم می‌خورد قابل تقدیر است.

به گفته او، سهم اجرای پروژه‌های روستایی چیزی کمتر از پروژه‌های شهری نیست.

 آیین بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۶ طرح عمرانی خدماتی روستای جوشقان و استرک  از توابع بخش مرکزی کاشان با حضور معاونین فرماندار و تعدادی از مسیولان این بخش برگزارشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.