۷ کشته و زخمی در تیراندازی ایلینوی آمریکا

به دنبال وقوع تیراندازی در هتلی در ایالت ایلینوی آمریکا یک نفر جان باخت و دست‌کم شش نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان پایگاه خبری روزنامه انگلیسی «دیلی میل» نوشت در پی تیراندازی در اقامتگاهی در منطقه‌ای روستایی در ایالت ایلینوی آمریکا، یک نفر کشته شد و شش نفر به دلیل جراحات ناشی از اصابت گلوله به بیمارستان منتقل شدند.

دیلی میل گزارش داد که بامداد شنبه ساعت ۲ و ۳۵ دقیقه (به وقت محلی) بعد از گزارش تیراندازی در اقامتگاه «ایندیَن لِیکس»، نیرو‌های پلیس در محل حادثه حاضر شدند. در پی این تیراندازی مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

تصور می‌شود که این افراد در یک یا دو اتاق از این اقامتگاه سکونت داشتند. هنوز کسی در این ارتباط بازداشت نشده و پلیس تصور می‌کند عامل تیراندازی از محل گریخته است. یک تیم «سوات» (سلاح‌ها و تاکتیک‌های ویژه) در محل حادثه برای تامین امنیت سایر اتاق‌ها حضور یافت.

هنوز جزئیات بیشتری درباره انگیزه عامل یا عاملان و همچنین وضعیت مجروحان منتشر نشده است.

سالانه هزاران نفر بر اثر تیراندازی در مناطق مختلف آمریکا کشته و یا زخمی می‌شوند. بر اساس گزارش‌های رسمی، حدود ۲۷۰ تا ۳۰۰ میلیون قبضه سلاح گرم در آمریکا وجود دارد؛ یعنی تقریباً به ازای هر نفر یک اسلحه در این کشور یافت می‌شود.

با وجود درخواست گروه‌های حامی و مدافع حقوق شهروندی در آمریکا، به علت قدرت لابی اسلحه، تاکنون هیچ یک از دولت‌های آمریکا موفق به وضع قوانینی درخصوص محدودیت فروش سلاح در این کشور نشده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
reza
۱۳:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
مثل این است که به مردم بگویند نان نخورید یا آب ننوشید..........تولید - فروش و صادرات سلاح یک اصل لاینفک از جامعه غرب وحشی است مردم اگر سلاح حمل نکنند از این درد میمیرند و با توجه مدل های جدید و بروز شده مدل های قدیمی کنار گذاشته میشوند و این بازار تجارت سلاح همیشه گرم و براه است...........حتی در خارج از مرزها این سیاست تجارتی دنبال میشود و دائم مشتری ها را به خرید انواع جدید تسلیحات ترغیب و تشویق میکنند در اصل این نوع درآمد بخش عظیمی از اقتصاد کلان ایالات منفرده را تشکیل میدهد برای همین امر هیچ وقت آمریکا با خاتمه جنگ های براه انداخته شده یا ایجاد جنگ های نیابتی مخالفتی نداشته و ندارد چراکه همین جنگها در گوشه و کنار جهان بین کشورها 2فایده عظیم برای آمریکا دارد::1) تولید دائم و بی وقفه تسلیحات غربی و صادرات آن به اقصی نقاط جهان و کسب درآمد....2) با حضور در مناطق درگیر جنگ با بهانه مبارزه با تروریسم فرصت بی نظیر غارت و چپاول ثروت ملی و منابع روزمینی و زیرزمینی کشورها برای ارتش سنتکام آمریکا مهیا میشود و تا سفره جنگ در گوشه و کنار دنیا پهن است آمریکا با تولید و تجارت و صادرات سلاح مخالفتی ندارد حتی اگر این تولیدات مردم و ساکنین خاک آمریکا را نیز با تهدید جدی روبرو کند.......در حقیقت این تاجران کارخانجات اسلحه سازی هستند که اصول و سیاست کلی آمریکا را تعیین و تبیین میکند چه در داخل و چه درخارج از مرزهای آمریکا............
آخرین اخبار