سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی خواستار تایید علنی ابقای سفارت آمریکا در قدس اشغالی از سوی جو بایدن شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی هیل، سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی از رئیس جمهور آمریکا خواست تا علنا حمایت خود از مصوبه سنا در خصوص ابقای سفارت این کشور در قدس اشغالی را اعلام کند.

بیل هاگرتی روز شنبه طی نامه‌ای به جو بایدن از او خواست تا علنا تایید کند که سفارت آمریکا را در قدس حفظ خواهد کرد. در بخشی از نامه سناتور ایالت تنسی خطاب به بایدن آمده است: این موضوع دشواری نیست و نباید نیاز به مشاور داشته باشد.

این سناتور، که از ارائه دهندگان اصلی اصلاحیه مذکور است، گفت برای اصلاح ناسازگاری که متأسفانه اکنون بین دو شاخه دولت ما وجود دارد و ارسال پیام صریح به متحدان ما در اسرائیل، از شما می‌خواهم که بلافاصله و علنا تأیید کنید که دولت شما به اجرای قانون ایالات متحده و حفظ محل سفارت آمریکا در بیت المقدس ادامه خواهد داد.

وی که پیشتر به عنوان سفیر آمریکا در ژاپن خدمت می‌کرد، همچنین از بایدن خواست تا بر اساس توافق آبراهام، توافق نامه‌هایی را که دولت ترامپ برای عادی سازی روابط بین شماری از کشور‌های خاورمیانه بارژیم صهیونیستی دست یافته است، ادامه دهد.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید، اما روز جمعه در مورد اینکه آیا دولت بایدن از نگهداری سفارت در قدس پشتیبانی می‌کند، گفت رئیس جمهور هنوز با تیم امنیت ملی صحبت نکرده است، اما موضوع را پیگیری خواهد کرد. از سویی یک مقام کاخ سفید گفت که موضع ایالات متحده این است که سفارت در بیت المقدس، که دولت آن را به عنوان پایتخت اسرائیل می‌شناسد، باقی خواهد ماند. این مقام مسئول افزود: وضعیت نهایی بیت المقدس باید از طریق مذاکرات مستقیم حل شود.

سنای آمریکا بامداد جمعه با ۹۷ رای موافق در برابر ۳ رای مخالف به اصلاحیه حفظ سفارت آمریکا در قدس اشغالی رای داد. این اصلاحیه توسط سناتور‌های جمهوری خواه «جیم اینهوف» از ایالت اوکلاهما و «بیل هاگرتی» از ایالت تنسی مطرح شد. سه رأی مخالف، سناتور‌های دموکرات برنی سندرز از ورمونت، الیزابت وارن از ماساچوست و تام کارپر از دلاویر بودند.

هنگامی که بایدن در مجلس سنا بود، از طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی در سال ۱۹۹۵ حمایت کرد. روسای جمهور سابق، بیل کلینتون، جرج بوش و باراک اوباما همگی از گزینه چشم پوشی برای تأخیر در اجرای طرح انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس اشغالی استفاده کردند، اما در نهایت، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا این طرح را در سال ۲۰۱۸ اجرا کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار