سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۰ بهمن ماه

بازار امروز با افزایش تقاضا آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه (۲۰ بهمن ماه) بازار سرمایه با افزایش تقاضا و مثبت در بیشتر نمادها آغاز به کار کرد.

بازار امروز همانند معاملات روز گذشته با افزایش تقاضا و جهش قیمت در اکثریت نماد‌های بزرگ و شاخص ساز آغاز بکار کرد و شاهد شکل گیری صفوف خرید بر روی اکثر این نماد‌ها هستیم.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در ۵دقیقه ابتدایی پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۰ بهمن ماه

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۲۰ بهمن ماه

در گروه بانکی‌ها ماد وبملت با صف خرید بالای ۱۱۱ میلیون سهم در قیمت ۳۹۷ تومان همراه است و وبصادر و سایر نماد‌ها در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه هستند.

در گروه خودرویی‌ها خساپا در سقف قیمت روزانه با صف خرید بالای ۶۳۰ میلیون سهم همراه است. خودرو در محدوده سقف قیمت روزانه در حال داد وستد است.

نماد شستا در قیمت ۲۲۶۰ تومان با رشد بیش از ۴ درصد دنبال می‌شود.

نماد پالایش و دارا یکم با رشد حداکثری در سقف قمت روزانه با صف خرید همراه هستند.

در گروه محصولات شیمیایی نماد فارس در قیمت ۹۱۸ تومان با صف خرید بالای ۴۹ میلیون سهم همراه است. تاپیکو رشد حداکثری دارد و در قیمت ۱۱۸۵ تومان قرار دارد.

در گروه فرآورده‌های نفتی نماد شپنا در قیمت ۱۱۷۲ تومان با صف خرید بالای ۱۷۰ میلیون سهم همراه است. شتران در محدوده مثبت ۳ درصد دنبال می‌شود.

داد وستد در نماد خساپا در سقف قیمت روزانه و در قیمت ۲۲۶ تومان دنبال می‌شود.

صف‌های خرید نماد‌های بزرگ و شاخص ساز عرضه شد و اکثریت سهم‌ها در محدوده‌های مثبت در حال حجم خوردن هستند.

در گروه فلزات اساسی نماد فملی در سقف قیمت روزانه با صف خرید بالای ۲ میلیون سهمی در قیمت ۱۰۴۲ تومان دنبال می‌شود و فولاد مبارکه در سقف قیمت روزانه ۱۱۳۵ تومان با صف خرید همراه است.

رشد ۲۰هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۰هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، فملی و شستا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های تاصیکو، وپخش و حکشتی بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

نماد شپنا مجددا در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شد و شاهد افزایش تقاضا در سایر نماد‌های گروه هستیم.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۳هزار و ۹۴۵واحدی (۲.۱درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۹۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۳۱نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۳۹نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های خساپا، شستا، شپنا، خودرو، شتران، خگستر و برکت در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های سپیدار، وسپهر، ذوب، کزغال، شاروم، زملارد و کلر در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۹۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید حدود هزار و ۹۳۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۴۲۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۵۱۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید کزغال، وسپهر و سپیدار به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام زغال سنگ پروده طبس ۳۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش کیسون، وسدید و گدنا در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۱۶۰میلیارد تومان (۶۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۶۴۰میلیارد تومان (۴۵درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۳۷نماد و حجم صف‌های فروش در ۴۰نماد بیش از ۱۰ یلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف سپیدار سیستم آسیا به ۱۳.۳درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «استخراج زغال سنگ» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۳۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «سرمایه‌گذاری‌ها» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۳۱۵میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «هتل و رستوران» با فشار فروش ۱۳۵میلیارد تومانی همراه است.

حدود ۴۱درصد از سه هزار و ۳۵۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۸۶درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۲۵۰میلیارد تومان خواهد رسید.

بازار با افزایش عرضه مواجه است، بطوری که شاهد منفی شدن شاخص هم وزن در این دقایق هستیم، اما در مقابل بزرگان همچنان محدوده‌های مثبت خود را حفظ کردند و در دامنه نوسان مثبت دنبال می‌شوند.

نماد شستا با رشد بیش از دو درصد در قیمت ۲۲۳۱ تومان دنبال می‌شود و حجم معاملات در این دقایق بیش از ۱۶۵ میلیون برگ سهم است.

تداوم رشد شاخص کل بورس/شاخص هم وزن افت کرد

شاخص کل بورس تهران در جریان معاملات امروز با رشد ۲۲ هزار ۳۰۲ واحدی (۱.۹ درصد) در سطح ۱ میلیون و ۱۹۲ هزار واحد قرار گرفت.

اما شاخص کل هم‌وزن با افت ۸۵۷ واحدی (۰.۲ درصد) همراه شد و سطح ۴۲۰ هزار و ۱۱۱ واحد را ثبت کرد.

همچنین شاخص فرابورس نیز ۳۹ واحد رشد کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار