تسهیل برنامه ریزی با تدوین سند راهبردی در حوزه کشاورزی اردبیل

استاندار اردبیل گفت: تدوین سند راهبردی کشاورزی استان، برنامه ریزی در این حوزه را تسهیل کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانسی فعالان کشاورزی استان با رئیس جمهور گفت: این سند نیاز‌های بخش کشاورزی را نشان داده و یا برعکس تکمیل ظرفیت در ایجاد صنایع تبدیلی و یا تولید محصولی که در استان اشباع شده را مشخص می‌کند.

او بیان کرد: برای تدوین این سند که قابل استفاده برای حتی برنامه ریزان ملی در حوزه کشاورزی استان بوده، اساتید این حوزه در رشته‌های خاص ورور و مطالعه کرده اند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: بر اساس این سند برخی نیاز به توسعه در بخش‌های مختلف کشاورزی مشخص شده و لازم است برنامه ریزان استانی نیز از این سند استفاده کنند.

بهنام جو در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای کشاورزی در استان و بالا بودن اراضی نسبت به مساحت، ارائه آموزش‌های علمی روز برای کشاورزان و باغداران استان را جهت بهره برداری بهینه از این ظرفیت ضروری دانست.

او تصریح کرد: آموزش‌ها به کشاورزان برای بهره برداری بهینه نباید منحصر به رسانه ملی بوده و باید از ظرفیت‌های مختلف اطلاع رسانی از جمله فضای مجازی نیز برای انتقال یافته‌های روز به کشاورزان استفاده شود.

استاندار اردبیل تبدیل ۴۵ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی در پایاب خداآفرین را یادآور شد و گفت: لازم است آموزش‌های کشاورزی برای افزایش بهره وری در این منطقه به کشاورزان ارائه شود.

بهنام جو همچنین استفاده از تجربیات کشاورزان و دامداران موفق و انتقال آن به سایر دامداران و کشاورزان را مورد تاکید قرار داد و افزود: این اقدام موجب افزایش بهره وری و به تبع تولیدات در استان شده و رشد درآمدی برای کشاورزان را به دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این جلسه از انتخاب ۵۵ کشاورز نمونه استانی و سه کشاورز نمونه ملی خبر داد و گفت: سه نفر نمونه ملی در بخش تولید ماهیان سردآبی، حبوبات دیم و مرتعداری به عنوان برگزیده کشوری از استان مورد تجلیل قرار گرفتند.

خلیل نیک شاد با اشاره به رونمایی از سند راهبردی کشاورزی استان از تلاش دو ساله کارشناسان و متخصصان کشاورزی در این خصوص خبر داد.

او افزود: این سند در قالب نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و تهدید‌ها به همراه پیشنهاد راهکار و برنامه عملیاتی تدوین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: این سند به عنوان منشور توسعه و نقشه راه بخش کشاورزی در حوزه‌های مختلف با هدف ارتقای کارآیی و بهره وری بخش کشاورزی در راستای رسیدن به اقتصاد مقاومتی استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.