فیروزه قطب تولید دام اصلاح نژاد شده در خراسان رضوی

فرماندار فیروزه گفت: با هدف توانمند سازی جوامع روستایی، طرح افزایش بهره وری و تولید دام با نژاد مرغوب در فیروزه در حال اجراست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل حکیم پور فرماندار فیروزه در جلسه اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه  گفت: در یک سال گذشته به منظور توانمند سازی جوامع روستایی با اجرای طرح ارتقا و بهره وری دام سبک در شهرستان پنج هدف کلی در نظر گرفته شده که مهم ترین آن افزایش بهره وری و تولید دام با نژاد مرغوب بود که خوشبختانه نتایج آن در حال مشاهده است.
 
او افزود: مدل اقتصادی مبتنی بر مشارکت نخبگان در بخش دولتی، سمن‌ها و مشارکت مردم در روستای رشیدآباد پاسخ مثبت داد و در حال گسترش این طرح در سایر نقاط هستیم.

فرماندار فیروزه ادامه داد: ۸۰ درصد مردم این شهرستان در حوزه دام و کشاورزی مشغول به فعالیت هستند و قطعا اجرای این طرح تاثیر به سزایی در ارتقا و بهبود وضعیت اقتصادی مردم خواهد داشت که از دغدغه‌های اصلی ما در شهرستان فیروزه است.

بیشتر بخوانید

کسری غفوری مدیر عامل مجتمع فولاد خراسان در آیین اهدا دو دستگاه تخصصی دام در فیروزه گفت: طرح بهره وری دام سبک فیروزه که با محوریت فرمانداری و با حضور متخصصین این حوزه در حال برگزاری است از کیفیت و تاثیرگذاری بسیار خوبی برخوردار است و ما هم با تمام توان در راستای کمک به اجرای بهتر این طرح از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

او افزود: مدیریت کردن در زمانی که پول و اعتبار فراوان است کار خاصی نیست، اما زمانی موفق هستیم که در شرایط سخت و با کمبود اعتبارات بتوانیم با استفاده از ظرفیت ها، واژه خدمت به مردم را به خوبی ادا کرده و کاری ارزنده و ماندگار انجام دهیم که امروز این امر مهم در فیروزه به خوبی انجام شده است.

آهنگرانی از مجریان طرح بهره وری دام سبک نیز گفت: با حمایت فرمانداری و مجتمع فولاد به جهت خرید دستگاه سونوگرافی و لاپراسکوپی برای اولین بار در خراسان رضوی در فیروزه از دستگاه لاپراسکوپی در جهت تولید نژاد‌های ژن دار استفاده می‌شود.

او افزود: طرح بهره وری دام سبک بر پایه علمی نجات دهنده صنعت دام در بسیاری از کشور‌ها بوده که در شهرستان فیروزه متناسب با شرایط موجود بومی سازی شده تا اثر بخشی بیشتری داشته باشد.

مجری طرح بهره وری دام سبک با اشاره به اینکه در این طرح با افزایش بهره وری، هر دامداری تبدیل به یک کسب و کار موفق و پر بازده برای دامدار می‌شود که گامی مهم در جهت بهبود اقتصاد روستا است، ادامه داد: در این طرح که تا کنون بسیار عالی در روستای رشیدآباد انجام شده، ۵ فاکتور اصلاح ژنتیکی بر روی نژاد بومی کشور، تغذیه، افزایش زاد و ولد، رفع بیماری‌ها و کاهش تلفات در دستور کار قرار دارد.
 
انتهای پیام// م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار