رئیس دستگاه قضا:

شهید سلیمانی قهرمان امت اسلامی است/ شهادت فرماندهان مقاوت بی پاسخ نخواهد ماند

رئیسی گفت: شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس قهرمانان امت اسلامی و بشریت اند.

به  گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس دستگاه قضا در بدو ورود به عراق و در محل یادمان شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس اظهار کرد: سلام گرم امام خامنه ای را به تمام مردم عراق تقدیم میکنم.

وی ادامه داد: سلام بر شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس شهادت فرماندهان مقاومت بی پاسخ نخواهد ماند این دو شهید بزرگوار قهرمانان امت اسلامی و بشریت اند.

رئیس دستگاه قضا گفت: خون ایرانی و عراقی در این نقطه پیوند خورده است اینجا نماد جنایت آمریکا و نقض قوانین بین المللی و سیادت عراق است.

رئیس دستگاه قضا گفت: در محل ترور شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابوالمهدی المهندس خون ایرانی و عراقی پیوند خورده است.

رئیس قوه قضاییه بیان کرد: مقاومت مردم عراق و جوانان سلحشور عراقی مقابل بیگانگان و عوامل شیطان بزرگ آمریکا و تکفیری‌ها ستودنی است.

وی با بیان اینکه این محل مقتل دو قهرمان بزرگ ملت ایران و عراق است، گفت: قهرمانان امت اسلامی شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المنهدس که نه فقط متعلق به مردم عراق و ایران بلکه متعلق به امت اسلامی و بشریت هستند.

رئیسی ضمن اشاره به شهادت این دو شهید بزرگوار، گفت: این دو قهرمان و همراهانشان قهرمانان مبارزه با تروریسم بودند و این دو قهرمان امنیت ساز برای عراق و ایران منطقه بودند و آنهایی که این‌ها را به شهادت رساندند کسانی هستند که نمی خواهند مردم ایران و عراق در امنیت زندگی کنند.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: پیوند میان ایران و عراق از گذشته ها بوده است؛ پیوندهای عمیق اعتقادی و دینی بین این دو همسایه چنان پیوندی است که هرگز با هیچ توطئه و فتنه ای گسسته نخواهد شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: آمریکا نماد مقاومت را هدف قرار می دهد و به هیچ کدام از قوانین بین اللملی توجه نمی‌کند و با زیرپا گذاشتن تمامی قوانین بین المللی و تمامیت ارضی عراق مرتکب جنایت می‌شود، با چه منطقی مهمان گرامی کشور، دولت و مردم عراق را به گلوله بستید؟ با چه منطقی میزبان او را به شهادت رساندید؟ دست انتقام الهی همواره از آستین این ملت بیرون آمده و بیرون خواهد آمد.

رئیسی بیان کرد: آمریکا خود داعش را ایجاد و حمایت می کند و تمام امکانات مالی، تسلیحاتی و اطلاعاتی را به داعش می دهد و به جان ملت مسلمان و کسانی که مقابل داعش ایستادگی می کند، می‌اندازد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به جنایات دولت آمریکا گفت: آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که خود داعش را ایجاد کرده اند و به جان ملت انداخته‌اند دست انتقام الهی گردن ظالم را خواهد گرفت و حق مظلوم را از او خواهد ستاند.

وی تصریح کرد: به آمریکایی‌ها و دشمنان اسلام می‌گویم شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس خطرناک‌تر از حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس هستند؛ نشان این ادعا تشییع پیکر این شهیدان در عراق و ایران بود که قیامتی برپا شد شهیدان سلیمانی و المهندس در طول تاریخ نماد عزت، اقتدار، محبت نسبت به مردم، وحدت و انسجام اسلامی، دشمن شناسی و مقاومت خواهند بود.

رئیسی خاطرنشان کرد: راه شهیدان سلیمانی و المهندس همواره پر رهرو خواهد بود و روزبه‌روز این مکتب برای نسل‌ها پیام عزت، ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار خواهد داشت، از دولت، مرجعیت و مردم انقلاب عراق صمیمانه به‌خاطر تجلیل از شهیدان مقاومت و انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار