مدیرکل مدیریت بحران قم: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی در ایام نوروز ممنوع است

اروجی گفت: در تعطیلات نوروز،‌ سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است و برای سفر به سایر استان‌ها باید مقصد و محل اقامت مسافران از ابتدا مشخص باشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محسن اروجی امروز در سی و ششمین جلسه شورای اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با کرونا، بابیان اینکه در شرایط زرد منع تردد به استان قم اعمال می‌شود اظهار داشت: حضور کلیه کارکنان دستگاه‌های ضروری و غیرضروری با رعایت پروتکل‌های بهداشت، برگزاری جلسات با فضای بسته با ۵۰ درصد، و افزایش خرید اینترنتی ازجمله الزامات شرایط آبی است.

مدیرکل مدیریت بحران قم بابیان اینکه در شرایط آبی تنها رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار دارد عنوان کرد: در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن افرادی که قرار است با خودرو برای راهپیمایی حضورداشته باشند، حتماً از سالم بودن خودرو و به همراه داشتن وسایل موردنیاز اطمینان حاصل کنند.

او با اشاره به ابلاغیه وزارت کشور نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی شرایط آبی استان‌ها، افزود: حضور اختیاری پایه‌های اول و دوم و دروس کارگاهی شاخه‌های کاردانش حداکثر با ۱۰ نفر جمعیت و پایه‌های بعدی به‌صورت غیرحضوری، غیرحضوری بودن دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، فعالیت حداکثر ۱۰ نفری آموزشگاه‌های خصوصی، برگزاری نماز جماعت‌ها به‌شرط التزام به شیوه نامه‌های بهداشتی و محدودیت تردد از ساعت ۹ شب تا ۳ بامداد ازجمله موارد ابلاغ‌شده در شرایط آبی به شمار می‌رود.

اروجی گفت: ویروس کرونا ۲۴ آذر ۹۸ در مرکز چین گزارش شد که ابتدا آن را به‌عنوان ذات‌الریه شناختند، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۹۸ به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران قم بابیان اینکه عطسه، سرفه، دست دادن و روبوسی ازجمله راه‌های انتقال این ویروس منحوس است ابراز کرد: با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان قم از ۱۵ دی از وضعیت قرمز به نارنجی، در ۶ دی از نارنجی به زرد و در ۲۰ دی‌ماه جاری از زرد به آبی تغییر کرده است که این امر را مدیون زحمات بی‌دریغ و شبانه‌روزی کادر هستیم.

او افزود: شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و جهت اطلاع از آخرین اخبار دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

اروجی در پایان افزود: همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس کرونا می‌توانند به مراکز جامع سلامت در سطح استان مراجع و از خدمات رایگان بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار