سودان: رأی پارلمان آتی در عادی‌سازی روابط با تل‌آویو لازم‌الاجراست

نخست‌وزیر سودان اعلام کرد در مسئله عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، پارلمان آتی تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، «عبدالله حمدوک»، نخست وزیر سودان امروز (سه‌شنبه) تاکید کرد که در خصوص عادی سازی روابط میان خارطوم و تل آویو، رأی پارلمان آتی لازم الاجرا و نهایی خواهد بود.

او در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره موضع دولت جدید درخصوص عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حل نهایی رابطه دین با دولت گفت: هنگامی که پارلمان تشکیل شود، رأی آن لازم الاجرا خواهد بود.

او افزود که دولت انتقالی مسافتی طولانی درباره ارتباط دین با دولت طی کرده است و جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نکرد.

حمدوک روز یکشنبه دستور انحلال دولت انتقالی را صادر کرد و روز دوشنبه نیز از تشکیل کابینه جدید پس از توافق سیاسی و بحث‌های چند ماهه خبر داد.

پس از اعلام رسمی عادی سازی روابط سودان و رژیم صهیونیستی در ۲۳ اکتبر، دولت آمریکا مراتب خرسندی خود را از این توافق اعلام کرد و آن را یک اقدام تاریخی در زمینه برقراری صلح و آرامش در منطقه دانست و در عین حال تصریح کرد نام سودان را از فهرست کشور‌های حامی تروریسم حذف خواهد کرد.

این تصمیم سودان باعث ایجاد اختلافات و چنددستگی‌هایی بین مردم این کشور شد به طوری که برخی از گروه‌های سودانی از جمله نیرو‌های اجماع ملی و حزب‌های کنگره و البعث با این اقدام خارطوم مخالفت کردند. احزاب سودانی همچنین از تشکیل جبهه‌ای ملی علیه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی خبر دادند.

مقام دولتی سودان نیز دو هفته قبل با افشای جزئیاتی از دیدار کوتاه وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با مقامات خارطوم در سفری از پیش تعیین نشده، اعلام کرد که طرفین برای افتتاح سفارت در آینده نزدیک توافق کرده‌اند. همچنین امکان پیوستن تل آویو به شورای کشور‌های عربی-آفریقایی حاشیه دریای سرخ و خلیج عدن در این سفر بررسی شده است. گفته شده خارطوم قصد دارد قانون تحریم رژیم صهیونیستی  را که مربوط به سال ۱۹۵۸ است و به موجب آن نمی‌توانند قرارداد تجاری با تل آویو امضا کنند، لغو کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
این گدا گشنه هم افتاد تو تور ، سرطان کل وجود خاور میانه را گرفته و مونده مغز خاور میانه . اسرائیل راحت داره به محور مقاومت موشک پراکنی می کنه و نه خود دولت ها واکنشی دارند نه سازمان های بین الملل که فقط برای صهون خوش رقصی می کنند او هم هروز جری تر می شه ، یک روز باید عقوبت را ببیند .ان شاء الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۲ ۲۷ بهمن ۱۳۹۹
چیزی که اتفاق افتاده فقط روابط پشت پرده حاکمان عرب با رژیم صهیونسیتی در این مرحله علنی می شود وگرنه این‌ها سالهاست که با آن رژیم غاصب صهیونسیتی رابطه دارند و این اتفاق دلیل دیگری بر حقانیت انقلاب اسلامی که در گذشته همین خاینین نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را متهم به داشتن رابطه با آن رژیم کودک کش می‌کردند و چه شیطنت هایی که در این زمینه نکردند . و خداوند بزرگ چه خوب رسوایشان کرد .
آخرین اخبار