دولت بایدن دادستان‌های منصوب ترامپ را وادار به استعفا می کند

وزارت دادگستری آمریکا از دادستان‌های منصوب شده در دولت پیشین خواسته است تا از سمت خود کناره گیری کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دولت جدید آمریکا دادستان‌های منصوب شده در دوره دونالد ترامپ را برای کناره گیری تحت فشار قرار داده است.

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که وزارت دادگستری آمریکا از بیشتر دادستان‌های منصوب شده از سوی دونالد ترامپ خواسته است از سمت خود استعفا کنند. البته دیوید ویس، دادستان ایالت دلاور، که در حال بررسی معاملات تجاری هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا است، همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند. جان دورهام، دادستان ایالت کنتیکت، نیز به عنوان مشاور ویژه‌ پرونده تحقیق درباره روابط ترامپ و روسیه باقی خواهد ماند، اما احتمالاً از او خواسته می‌شود که از عنوان دادستان عالی فدرال این ایالت استعفا دهد.

در ۷ ژانویه، بایدن مریک گارلند را به عنوان دادستان کل آمریکا معرفی کرد. دادستان کل آمریکا ریاست وزارت دادگستری را بر عهده دارد و همزمان تعدادی از سازمان‌های اطلاعاتی از جمله اف بی آی را هماهنگ می‌کند. در ماه دسامبر بایدن تأکید کرد که در کار وزارت دادگستری دخالت نخواهد کرد. او  گفت این وزارت دادگستری من نیست. این وزارت دادگستری مردم است.

بنا به گزارش ها، روند جایگزینی دادستان‌های آمریکایی نه چند روز بلکه هفته‌ها به طول خواهد انجامید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار