اولین واکسن کرونا در استان مرکزی تزریق شد

همزمان با سراسر کشور واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی هم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی هم در بیمارستان امیرالمومنین (ع) اراک آغاز شد.

سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: بر اساس تصمیمات وزارت بهداشت و درمان اولویت اول واکسیناسیون کرونا در کشور کادر بهداشت و درمان است و در بین کادر بهداشت و درمان، کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه یا آی سی یو که عمدتاً با بیماران مبتلا به کرونا در تماس هستند در اولویت اول هستند.

جمالیان افزود: بعد کارکنان بخش مراقبت‌های ویژه کادر بهداشت و درمانی که در بخش‌های مختلف اورژانس و ... فعالیت می‌کنند اولویت‌های بعدی واکسیناسیون هستند.

او ضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰ پزشک و پرستار در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان مرکزی فعالیت می‌کنند که در انجام واکسیناسیون تمامی کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان مد نظر قرار گرفته است.

جمالیان تاکید کرد: بیش از دو سوم جمعیت بخش ویژه پزشک و پرستار استان مرکزی در شهرستان اراک هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک یادآور شد: واکسیناسیون کرونا برای کادر بهداشت و درمان استان مرکزی همچون واکسیناسیون آنفلوانزا کاملاً داوطلبانه و با رضایت فرد صورت می‌گیرد.

او تصریح کرد: ضمن اینکه کادر بهداشت و درمان نیازی برای ثبت نام در سامانه‌ای جهت واکسیناسیون ندارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکزی پس از واکسیناسیون هر کادر بهداشت و درمان اطلاعات او را در سامانه «سیب» ثبت می‌کند.

جمالیان گفت: در واکسیناسیون کرونا کادر بهداشت و درمان بخش ویژه استان مرکزی هیچ اولویتی بر اساس سن، جنسیت و ... نیست، ضمن اینکه این واکسیناسیون نه تنها برای کادر بهداشت و درمان بخش ویژه بیمارستان‌های دولتی استان مرکزی بلکه برای بیمارستان‌های خصوصی استان هم صورت می‌گیرد.

او اظهار کرد: برای توزیع واکسن‌های کرونا ابتدا وزارت بهداشت و درمان آمار کادر بهداشت و درمان هر استانی را با دانشگاه علوم پزشکی آن استان چک و سپس توزیع را در استان انجام می‌دهد.

رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی افزود: ممکن است این واکسن برای کادر‌های اداری و پشتیبانی بهداشت و درمان توزیع نشود، ولی برای کادر بهداشت و درمان استان با اولویت کادر آی سی یو از هفته آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.