انجام بازرسی‌های مستمر از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان

از ابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰۰ مورد بازرسی از خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی استان همدان انجام شده است.

سیده زهرا اصغری معاون فرهنگی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: در حال حاضر ۵۰۰ دانشجوی ورودی بهمن ماه در خوابگاه ساکن شدند و بازرسی از شیوه نامه های بهداشتی از سوی مدیر امور دانشجویی، معاون فرهنگی دانشجویی و رئیس اداره امور خوابگاه‌ها انجام می‌شود.

او در ادامه افزود: از دانشجو یان ساکن در خوابگاه‌ها ۲۵۰ نفر دانشجوی غیر ایرانی از کشور پاکستان و نیجریه هستند.

اصغری بیان کرد: ۱۲ خوابگاه در شهرستان همدان وجود دارد که ۵ خوابگاه دولتی دخترانه ۲ خوابگاه پسرانه دولتی و ۳ خوابگاه دخترانه و ۲ مورد پسرانه به صورت غیر دولتی در شهر همدان دایر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: برای پیشگیری از شیوع کرونا در هر اتاق یک تا دو دانشجو ساکن هستند.

اصغری با بیان به اینکه دانشجویان رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی، علوم آزمایشگاهی، داروسازی، مامایی، پرستاری، بهداشت محیط رشته‌های ساکن در خوابگاه هستند یادآور شد: دروس آزمایشی، کارآموزی و کارورزی دندانپزشکی از درس‌های عملی دانشجویانبه شمار می روند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون کمتر از ۲۰ دانشجو به بیماری کرونا مبتلا شده اند گفت: علاوه بر قرار دادن حوضچه گند زدایی در ورودی خوابگاه‌ها،  تب سنجی دانشجویانو  ضدعفونی خوابگاه در دو مرحله، برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در خوابگاه‌ها انجام می‌شود.

اصغری گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۰۰ میلیون تومان برای خرید ماسک و ۱۰۰ میلیون تومان هم برای تامین حلول ضدعفونی در خوابگاه‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.