رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان:

تالار و رستوران‌های همدان در شرف ورشکستگی/ شرایط دریافت وام حمایتی دشوار است

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان گفت: با تعطیلی و بی‌رونقی کسب و کار رستوران ها به دلیل کرونا، بسیاری از این واحد‌ها در شرف ورشکستگی هستند.

 

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ناصر قره‌باغی رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان گفت: کرونا سبب تعطیلی و بی‌رونقی کسب و کار بسیاری از صاحبان تالار و رستوران‌ها شده تا جایی که برخی از این واحد‌ها مجبور به اخراج کارگران خود شده‌اند.

او با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون شیوع ویروس کرونا در چندین نوبت تالار و رستوران‌ها را به تعطیلی کشانده است،افزود: درآمد صنف ما نسبت به سال گذشته کاهش ۱۰۰ درصدی داشته است و کمبود مشتری نیز بسیاری از همکاران ما را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان با اشاره به اینکه تعطیلی طولانی مدت تالار و رستوران‌ها سبب پراکندگی مشتریان شده است اظهار داشت: ازسوی دیگربه دلیل ترس از انتقال ویروس کرونا بسیاری از مردم تمایلی به مصرف غذا‌های رستورانی ندارند و تعداد مشتری در تالار و رستوران‌های همدان به طرز محسوسی کاهش یافته است.

قره باغی با تأکید بر اینکه تاکنون هیچ گونه حمایتی از سوی دولت و مسئولان استانی از همکاران ما نشده است گفت: یک وام ۷۰ میلیونی حمایتی برای فعالان این کسب و کار در نظر گرفتند، اما شرایط دریافت آن بسیار دشوار بوده و بانک‌ها هم همکاری نمی‌کنند.

او به گرانی موادغذایی و کالا‌هایی مانند برنج، گوشت و روغن اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش قیمت این کالا‌ها سبب بالا رفتن نرخ غذا‌های رستورانی شده است.

رئیس اتحادیه تالار و رستوران داران همدان از تشدید نظارت مستمر بر چگونگی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در رستوران‌ها خبر داد و بیان کرد: با افزایش فاصله بین صندلی‌ها  ، ورود افراد بدون ماسک به داخل محوطهرستوران ها هم  ممنوع است.

انتهای پیام/غ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.