امروز؛

عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری فرهنگی مذهبی و تاریخی بجنورد آغاز شد

با حضور استاندار خراسان شمالی عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری فرهنگی مذهبی و تاریخی بجنورد آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، با حضور استاندار خراسان شمالی ١۶٢ پروژه با اعتباری افزون بر دو هزار و هشتصد میلیارد تومان در شهرستان بجنورد افتتاح و کلنگ زنی شد و عملیات اجرایی طرح بزرگ گردشگری فرهنگی مذهبی و تاریخی بجنورد آغاز شد.

محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: از تلاش مدیران و افرادی که نقش بسزایی در شکل گیری طرح توسعه مجموعه مفخم داشتند، قدردانی می‌کنم که به اعتقاد بنده آنان در مسیر نظام، سازندگی، پیشرفت و آبادانی هستند.


بیشتر بخوانید

  • آغاز عملیات اجرایی طرح احیاء و بازآفرینی مفخم بجنورد

شجاعی افزود: معمولا گام گذاشتن در مسیر پیشرفت و آبادانی آسان نیست، اما مسیر مخالفت و ایراد گرفتن بسیار است.

او با بیان اینکه شکل گیری انقلاب و شهادت در جبهه‌های نبرد برای ساختن و آباد کردن کشور با ایجاد پروژه‌های جدید است، افزود: مقام معظم رهبری بر امر ساختن و آباد کردن در اقتصاد و تولید همیشه تاکید دارند و در سفر خود به خراسان شمالی بر توسعه استان تاکید کردند.

شجاعی گفت: فردی که مخالف آبادانی و پیشرفت نباشد به شیوه عمل ایراد می‌گیرد و اقدامی برای نساختن و نشدن ندارد که با جان و دل پیشنهاد آنان را برای تصحیح کار‌ها پذیرا هستیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با تاکید بر اینکه حق نداریم جلوی پیشرفت و آبادانی را بگیریم و موجب شویم استان در ایستگاه اول توسعه همیشه بماند، افزود: اسمی از استان خراسان شمالی در لیست استان‌های گردشگری نیست در حالیکه سالانه حدود بیست میلیون زائر و مسافر رفت و آمد دارد یعنی تنها محور تردد هستیم.

محمدعلی شجاعی افزود: برای اجرای طرح آنچه را که لازم بود از سطح ملی پیگیری کردیم ابتدا فکر کردیم نیاز به توضیح بیشتر است، اما در ادامه متوجه شدیم همان بحث تاریخی مطرح است و عده‌ای سد و مانع توسعه هستند.

شجاعی با بیان این مطلب که مگر می‌شود برای توسعه استان گام برداریم و ملاحظه مسائل شرعی و بهداشتی را نداشته باشیم، افزود: با این نگاه‌ها فقط موجب شدید یک امکان از استان گرفته شود و پروژه در حالی شروع و ارتباطش با سایر حوزه قطع شود و در طول زمان مردم متوجه این مباحث می‌شوند.

نماینده عالی دولت افزود: باید بسازیم و کار کنیم تا تعداد افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی استان کم شود.

شجاعی با تاکید بر اینکه باید بخاطر مردم استان کنار هم باشیم و مشکلات را حل کنیم، گفت: این پروژه به فرد خاصی تعلق ندارد و برای استان است.

او افزود: نگاهمان به پروژه‌ها این است که وظیفه داریم همه پای کار باشند و با کمک هم ضعف‌ها را برطرف کنیم و کار‌ها را پیش ببریم و تا اینگونه پروژه‌ها از سمت دولت و نظام در استان شکل نگیرد بخش خصوصی به استان نمی‌آید و استان حرکت نمی‌کند.

شجاعی تاکید کرد: مدیران سرمایه گذار بخش خصوصی را خود به عهده بگیرند و به کارشناسان و افرادی که اطلاعی ندارند نسپارید تا سرمایه گذار حس حمایت از سوی دولت را داشته باشد.

او گفت: با اجرای این پروژه کمبود‌ها حس و سایر کار‌ها و شغل‌ها ایجاد می‌شود چرا که نمی‌توانیم محدوده استان را ببندیم و انتظار افزایش تعداد پرواز‌ها را داشته باشیم.

استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: در تمامی شهر‌ها و شهرستان‌ها اگر پروژه‌ای مانند مجموعه مفخم وجود دارد باید در مقیاس کوچک یک مجتمع گردشگری ایجاد شود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عبدی
۱۵:۵۲ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
ممنون از اقای یزدان پناه بخاطر پیگیریهاشون
Iran (Islamic Republic of)
احسان کمالی
۱۵:۵۱ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۵:۴۵ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
بسیار این طرح برای استان لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
کیان ملایی
۱۵:۴۴ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
طرح بسیار خوبیست.ان شالله مسیولین استان تا انتها همینطور پرشور ادامه دهند و متوقف نکنند