معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

گمرکات سیستان و بلوچستان با کمبود نیروی انسانی روبه رو است

زنگنه گفت: کمبود نیروی انسانی مهمترین مشکل گمرکات این استان است که برای رفع این مشکل باید کارکنان سایر استان‌ها همانند نظامیان ملزم به خدمت در این منطقه برای یک تا ۲ سال باشند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست بررسی مشکلات گمرکات مرزی سیستان و بلوچستان که با حضور معاون گمرکات کشور برگزار شد اظهارداشت: محدودیت‌هایی در گمرکات مرزی این استان وجود دارد که رفع آن‌ها توسعه مبادلات مرزی و افزایش ارزآوری به کشور را در بردارد و این مهم می‌تواند برای کل کشور مفید باشد بنابراین باید آن را به عنوان یک ظرفیت ملی نگاه کرد.

او  با اشاره به اینکه چشم امید بازارهای افغانستان و پاکستان به مبادلات مرزی آنان با مرزهای سیستان و بلوچستان است گفت: مرزهای این استان علاوه بر آنکه در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی ایفا می‌کنند به دلیل میزان مبادلات مرزی برای کشورهای همسایه هم بسیار حائز اهمیت بوده و این سبب شده تا افغانستان و پاکستان به شرکای خوبی برای تجار منطقه تبدیل شوند.

معاون گمرکات کشور نیز با بیان اینکه اختصاص بالاترین نرخ اضافه‌کاری به کارکنان شاغل در سیستان و بلوچستان خواهد بود اظهارداشت: گمرکات ایران بالغ بر یکهزار و ۵۰۰ نفر چارت اداری خالی دارد که مجوز لازم برای استخدام این تعداد نیرو صادر شده و فراخوان آن بزودی تنظیم و منتظر خواهد شد.

سید مهدی طیبی بیان کرد: با توجه به نیاز سیستان و بلوچستان افرادی که استخدام می‌شوند طی مدت یک سال مامور به خدمت در منطقه خواهند بود و پس از آن به نقاط دیگر کشور منتقل می‌شوند.

او  گفت: برای ایجاد مشوق حضور کارکنان در سیستان و بلوچستان امتیازهای ویژه‌ای در نظر گرفته شده که پرداخت ۲ فقره تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با بازپرداخت چهار درصد است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹
خب چرا جذب نمی‌کنید استان س وبلوچستان فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار فراوان دارد جذب نیروهای جوان استان به شکوفایی ورونق حتی کشور ضروريست