بوستان ۱۰ هکتاری سایه در شیراز افتتاح شد

با حضور معاون امور مجلس رئیس جمهور و مسئولان استانی بوستان ۱۰ هکتاری سایه در شیراز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معاون امور مجلس رئیس جمهور در آیین افتتاح بوستان سایه در شیراز، گفت: عملیات عمرانی شهری می‌تواند عاملی برای نشاط جامعه و حرکت به سمت تعالی شود.

حسینعلی امیری بیان کرد: استان فارس با توجه به ویژگی‌های که دارد در کشور منحصر به فرد بوده و توانسته در کشور جایگاه ویژ‌های در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های عمرانی داشته باشد.

او اضافه کرد: اجرای طرح‌های عمرانی در قالب طرح‌های تفریحی در کلان‌شهر‌ها موجب خواهد شد تا فعالیت‌های عمرانی نقش ویژه‌ای در توسعه و تعالی آحاد جامعه داشته باشد و در جامعه نشاط آفرینی کند.

معاون امور مجلس ریاست جمهوری ادامه داد: اجرای طرح‌های عمرانی می‌تواند در تربیت انسانی متعالی کمک کند و نقش ویژه‌ای در احقاق حقوق شهروندی ایفا کند.

امیری یادآور شد: همکاری دستگاه‌های مختلف در طراحی شهری نقش ویژه‌ای دارد و اگر همکاری میان دستگاه‌های مختلف وجود نداشته باشد امکان توسعه فعالیت‌های عمرانی در قالب طرح‌های عمرانی شهری وجود نخواهد داشت.

عنایت الله رحیمی در این مراسم با اشاره به پروژه بوستان سایه، ضمن تاکید بر اهمیت طراحی فضا‌های سبز عمومی در راستای بهبود کیفیت زندگی شهروندی، عنوان کرد: این فضا‌ها باید حس خوشایند در طبیعت بودن را برای شهروندان به ارمغان بیاورد.

استاندار فارس اقدام شهرداری برای احداث بوستان بزرگ سایه در یکی از مناطق کمتر برخوردار شیراز، اقدامات توسعه‌ای در این مناطق را از توفیقات نظام جمهوری اسلامی دانست.

رحیمی بیان کرد: تلاش‌های خوبی در حوزه ایجاد فضای سبز در شیراز انجام شده و امیدواریم مردم منطقه و شهروندان بیش از پیش از چنین امکاناتی بهرمند شوند.

او افزود: ۱۱۴۶ پروژه با صرف ۲۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر ۹۹ در فارس افتتاح شد که در این دوران سخت تحریم‌ها و شیوع کرونا کرونا اقدامی درخور توجه محسوب می‌شود.

حمید برزگر، شهردار منطقه ۱۱ شیراز نیز با تشریح عملیات عمرانی بوستان سایه، وسعت این بوستان را ۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: سایه نخستین پارک کوهستانی معلولین در فارس است.

او از وجود تجهیزاتی از جمله زیپ لاین ۴۰۰ متری در دو لاین، احداث آبشار ۹۰ متری، دریاچه مصنوعی به وسعت ۴ هزار متر مربع همراه با آبنمای ۱۰ متری، کارگاه صخره نوردی و مسیر دوچرخه سواری در این بوستان اشاره کرد و افزود: این بوستان ظرفیت برگزاری مسابقات را در سال ۱۴۰۰ دارد.

برزگر عنوان کرد: در تلاشیم تا کارگاه اسلک لاین آموزشی در رده‌های سنی را در فاز دو این بوستان کلنگ‌زنی کنیم و تا سال آینده قابل بهره‌برداری باشد.

شهردار منطقه یازده شیراز با بیان اینکه این بوستان در دل بافت فرسوده احداث شده است، گفت: این بوستان که متصل به شبکه فاضلاب است در دل دو دره واقع شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار