برنامه ریزی ناسا برای پرتاب‌های جدید ماهواره‌ای تا سال ۲۰۲۴

شرکت ناسا با ارائه اطلاعاتی از پرتاب‌های جدید ماهواره‌ای خود تا قبل از سال ۲۰۲۴ در مدار ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ناسا، SpaceX را برای پرتاب عنصر نیروگاهی (PPE)، پایگاه زیستگاه و تدارکات (HALO) و عناصر بنیادی از گیت هاوتورن کالیفرنیا انتخاب کرده است. به عنوان اولین ایستگاه فضایی دراز مدت در اطراف ماه، این دروازه برای حمایت از ماموریت‌های پایدار فضانوردان در برنامه آرتمیس آژانس، حیاتی است.

هدف این است که پس از ادغام بر روی زمین، PPE و HALO با هم با موشک Falcon Heavy از مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا پرتاب شوند، البته نه قبل از از ماه مه ۲۰۲۴.

کل هزینه ناسا با احتساب سرویس پرتاب و سایر هزینه‌های مربوط به ماموریت، تقریبا ۳۳۱.۸ میلیون دلار است.

PPE یک فضاپیمای پیشران برقی خورشیدی کلاس ۶۰ کیلووات است که قدرت، ارتباطات پرسرعت، کنترل گرایش و قابلیت انتقال دروازه به مدار را فراهم می‌کند و دسترسی بیشتری به سطح ماه را، بیش از پیش فراهم می‌کند.

HALO  چیست؟

HALO یک محل زندگی تحت فشار است که در آن فضانوردانی که از دروازه بازدید می‌کنند، می‌توانند به استراحت بپردازند. این امر فرماندهی و کنترل را فراهم می‌کند و به عنوان مرکز اتصال به ایستگاه فضایی است.

HALO از تحقیقات علمی پشتیبانی می‌کند، نیرو توزیع می‌کند، ارتباطاتی را برای بازدید از وسایل نقلیه و سفر‌های فضایی و سیستم‌های پشتیبانی از زندگی برای فضانوردان، فراهم می‌کند.

این مکان به عنوان یک نقطه قرار ملاقات برای فضانوردان آرتمیس در حال سفر به مدار و سطح ماه خواهد بود. از این منظر، ناسا و شرکای بین المللی و تجاری آن تحقیقات بی سابقه‌ای در زمینه علوم و فناوری در فضای عمیق انجام می‌دهند.

برنامه راه اندازی این سرویس در مرکز فضایی کندی ناسا توسط سرویس پرتاب SpaceX مدیریت خواهد شد.

HALO توسط Northrop Grumman Space Systems در ویرجینیا و PPE توسط Maxar Technologies در کلرادو در حال ساخت است.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار