گسترش خدمات درمانی ماندگار برای اقشار مختلف خصوصاً قشر کم درآمد جامعه

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان طی ۴۲ سال گذشته اشاره کرد .

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کیومرث مظفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه به دستاوردهای عظیم نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه سلامت و درمان طی ۴۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت : پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در روستاها چیزی تحت عنوان کادر بهداشت و پزشک خانواده وجود نداشت.

او گفت: در شهرهای ایران نیز تعداد پزشکان ایرانی بسیار کم بود و پزشکان عموماً از دیگر کشورها مانند فیلیپین، بنگلادش، پاکستان، هند و… بودند که بیماران را ویزیت می‌کردند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ادامه داد: در اکثر شهرهای کشور اگر بیمار نیاز به سطوح بالاتر درمان داشته باشد باید به مرکز استان مراجعه کند که در استان کرمانشاه اکثر تخصص‌های درمانی از جمله قلب، چشم و کلیه فاقد متخصص مربوطه بود.

مظفری افزود: در آن زمان بیشترین معالجات در بحث داخلی و جراحی عمومی صورت می‌گرفت و بیمارانی که نیاز به ویزیت متخصص و یا عمل جراحی تخصصی داشتند، باید به تهران و یا مراکز استان‌های برخوردارتر اعزام می‌شدند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.