بسته مجازی سیاسیون به تاریخ ۲۲ بهمن؛

تبریک چهره های سیاسی کشور به مناسبت جشن چهل و دو سالگی انقلاب

گزیده‌ای از پست‌های سیاسیون در فضای مجازی را در گزارش زیر مشاهده می‌کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون  گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، چهره‌های سیاسی کشور هم مانند بقیه مردم در شبکه‌های اجتماعی صفحاتی را دارند که در آن نسبت به اتفاقاتی که رخ می‌دهد پست یا توئیت‌هایی را منتشر می‌کنند.

چهره‌های مسئول حاضر در فضای مجازی، گاهی از این فضا برای اطلاع رسانی و پخش اخبار مربوط به حوزه‌های تحت اختیارشان نیز استفاده می‌کنند و به طور مستقیم با مردم در ارتباط و پاسخگوی سوال‌های آن‌ها هستند.


بیشتر بخوانید


در ادامه می‌توانید بخشی از فعالیت‌ چهره‌های مطرح سیاسی کشور در فضای مجازی را مشاهده کنید:

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور؛ با انتشار تصویری قدیمی از میدان آزادی در روزهای آغازی انقلاب نوشت:

" ٢٢ بهمن؛ چهلمین و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مبارک باد. انقلابی که به نام خدا آغاز شد و با مشارکت موثر همه گروه‌ها و طبقات اجتماعی و معماری مردم سالارانه امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی سه خواست تاریخی ملت ایران در آن روز بود که اکنون به میثاق و تعهد یکایک ما در حکومت و جامعه مدنی تبدیل شده است. انقلاب آن روز نتیجه آگاهی و جان فشانی همه بود و امروز هم بدون تبعیض از آن همه ایرانیان اعم از زنان و مردان، نسل‌ها و گروه‌های اجتماعی، اقوام و مذاهب است. حفظ و بالندگی این میراث ملی و دینی در پاسداشت و پیگیری عملی آرمان‌های انقلاب یعنی آزادی، استقلال، جمهوریت، عدالت و پیشرفت همه جانبه است."

.

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور؛ نیز با تصویری از حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضمن تبریک جشن چهل و دو سالگی انقلابف نوشت:

" چهل و دو ساله پیش در چنین روزی رویدادی در ایران به ثمر رسید که سرآغاز عصر جدیدی در تاریخ تحولات اجتماعی سیاسی کشور شد. انقلاب اسلامی، فقط نتیجه مبارزات منتهی به سال ۵۷ نبود؛ این انقلاب فریاد تظلم‌خواهی ایرانیان از پس قرن‌ها زندگی زیر سایه استبداد و استعمار بود. بغض فروخورده‌ی کهنه‌ای بود که به برکت آزادی‌خواهی و استقلال‌طلبی مستمر ملت ایران، بالاخره در سال ۵۷ ترکید و زیست جدیدی را برای ایرانیان به ارمغان آورد. آنچه این حرکت مستمر و طولانی را بالاخره به ثمر رساند، اکسیر رهبری داهیانه امام راحل (ره) بود که ارزش‌های اسلامی نهفته در نهاد جامعه را با حرکت آزادیخواهانه مردم ممزوج کرد. این اکسیر پس پیروزی انقلاب نیز منجر به تشکیل جمهوری اسلامی گردید، که اجتهادی ارزشمند در تاریخ سیاست و حکمرانی در جهان به شمار می‌رود. نظام جمهوری اسلامی به برکت ایستادگی مردم، خون شهدا و مجاهدت‌های بسیار، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که تندباد حوادث و توطئه‌ها یارای صدمه به آن را ندارد. استقلال و آزادی دو ثمره ارزشمند این شجره طیبه و دو بال جمهوریت و اسلامیت ضامن رشد و بالندگی آن هستند. چهل و دو سالگی انقلاب، فرصت مناسبی برای بازخوانی شعار‌ها و ایده‌ها و آرمان‌هایی است که موتور محرکه این انقلاب بودند. ملت ایران به اعتقاد من، با وجود همه کاستی‌ها و دشواری‌ها همچنان با عهدی که آن روز با امام (ره) بستند، استوارند؛ بر ما مسئولان است که با پایش مداوم راهی که طی شده و کارنامه و عملکردمان، نظام حکمرانی کشور را روز به روز ارتقا بخشیم و به سوی نقطه مطلوب حرکت کنیم. در این حرکت مستمر، بدون شک آنچه قطب‌نما و نشان‌دهنده راه است، سلیقه و اراده و خواست مردم است. سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر همه ایرانیان مبارک"

.

امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح؛ تصاویری از مراسم جشن پیروزی انقلاب در جمع کارکنان وزارت دفاع منتشر کرد و نوشت:

" حضور و سخنرانی در جشن ویژه چهل و دومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جمع کارکنان وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح"

.

عباسعلی کدخدایی، عضو و سخنگوی شورای نگهبان؛ با انتشار تصویر پرچم ایران متنی را برای جشن پیروزی انقلاب نوشت:

" شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران از همه انقلاب‌ها جدا است: هم در پیدایش و هم در کیفیت مبارزه و هم در انگیزه انقلاب و قیام؛ و تردید نیست که این یک تحفه الهی و هدیه غیبی بوده که از جانب خداوند منان بر این ملت مظلوم غارت‌زده عنایت شده است.
امام خمینی (ره)"

.

سجاد بنابی، معاون توسعه‌ سرمایه‌ انسانی و مدیریت منابع وزارت ارتباطات؛ تصویری از تابوت مطهر شهدا را منتشر کرد و به مناسبت پیروزی انقلاب نوشت:

" کاروان از هفت شهر عشق و عرفان بگذرد
راه بیت الله اگر از هند و ایران بگذرد

مهربانا! یک دو جامی بیش‌تر از خود برآ
مست تر شو تا غدیر از عید قربان بگذرد

«خون نمی‌خوابد» چنین گفتند رندان پیش از این
کیست می‌خواهد که از خون شهیدان بگذرد؟

نغمه‌اش در عین کثرت، جوش وحدت می‌زند
هرکه از مجموع آن زلف پریشان بگذرد

پرده‌ی عشّاق، حاشا بی ترنّم گل کند
شام دل‌تنگان مبادا در غم نان بگذرد

وای روز ما که در اندوه و حرمان سر شود
حیف عمر ما که در دعوا و بهتان بگذرد

خون سهراب و سیاوش سنگ‌فرش کوچه‌هاست
رستمی باید که از این آخرین خوان بگذرد

کاشکی این روزها بر ما نمی‌آمد فرود
حسرت این روزها بر ما فراوان بگذرد

کافر از کافر گذشت و گبر یار گبر شد
کاش می‌شد تا مسلمان از مسلمان بگذرد

حال و روز عاشقان امروز بارانی‌تر است
نازنینا! اندکی بنشین که باران بگذرد

از شراب مشرق توحید خواهد مست شد
گر نسیمِ هند، از خاک خراسان بگذرد
"

.

مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب؛ با انتشار توئیتی به مناسبت ۲۲ بهمن نوشت:

" "دلها دست خداست."
خداوند دلها را در دوره نهضت با حضرت #روح_الله همراه کرد و همچنان خداوند ۴۲ سال است دلها را در راه انقلاب اسلامی حفظ کرده است و انشاالله این راه ادامه خواهد داشت..."

.

سید مجید صدری، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و عضو هیئت مدیره همراه اول؛ با انتشار تصویری از مزار برادر شهیدش نوشت:

" گفت:
«ای افسوس! در این دام مرگ
باز صید تازه‌ای را می‌برند.
این صدای پای اوست ...»
گریه‌ای افتاد در من بی‌امان.
در میان اشک‌ها، پرسیدمش:
«خوش‌ترین لبخند چیست؟»
شعله‌ای در چشم تاریکش شکفت
جوش خون در گونه‌اش آتش فشاند
گفت:
«لبخندی که عشق سربلند
وقت مُردن بر لبِ مردان نشاند!»
من زجا برخاستم، بوسیدمش.

۲۲ بهمن ۵۷ و چهل و دومین طلوع خورشید انقلاب
‌و عروج برادرم، شهید سید مهدی صدری گرامی."

.

مهدی مرادیان، سفیر سابق ایران در کره شمالی و دانمارک ؛ توئیتی را به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب منتشر کرد و نوشت:

" بعد از هزاران توطئه آشکار و غیر آشکار دشمنان، حمله نظامی، کودتا، فتنه‌های قومی مذهبی، ترور، تخریب، محاصره، جنگ رسانه ای، تحریم، تروریسم اقتصادی و با کوله باری از تجربه، پختگی، اعتماد بنفس، امید وخودباوری انقلاب اسلامی۴٢ساله شد."

.

سید مهرداد سیدمهدی، رئیس خبرگزاری صداوسیما؛ به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب نوشت:

" شجره طیبه انقلاب نتیجه مجاهدت‌های امام خمینی و شهیدان و بسیاری از علماء و بزرگان و مبارزان است. در چهل و دومین سالگرد انقلاب به روح پرفتوح همه شهداء درود می‌فرستیم. انشاء الله این پرچم با هدایت‌های آیت الله خامنه‌ای بدست صاحب اصلی خواهد رسید."

.

محمد سرشار، مدیر شبکه کودک؛ با انتشار تصویری از فرزندش در راهپیمایی پیروزی انقلاب نوشت:

" در بهار آزادی
جای شهدا خالی"

.

عبدالله گنجی، مدیر مسئول روزنامه جوان؛ بخشی از صحبت‌های رئیس جمهور در روز پیروزی انقلاب را در توئیتی نوشت:

" روحانی در مراسم ٢٢بهمن:
آن‌هایی که می‌پرسند ما چرا به دولت رای دادیم و رای ما چه تاثیری بود؛ اساس کار انتخاب است هر کجا مردم انتخاب خوب داشتند ثمره آن را در سال‌های بعد دیدیند. اگر خوب انتخاب کنیم آینده خوب و اگر بد انتخاب کنیم آینده بد داریم. از ماست که برماست."

.

حسن عابدینی، کارشناس مسائل بین الملل و تحلیلگر سیاسی؛ نسبت به مقاله خبرگزاری رویترز درباره وزیر اطلاع توئیتی را منتشر کرد و نوشت:

" رژیم ملکه سالار انگلیس هنوز دردهایش از سرنگونی سلطنت پهلوی پس از ۴۲ سال التیام نیافته است.
انگلیس خبیث"

.

محمدمهدی همت، پسر شهید همت؛ با انتشار تصویری از پدر شهیدش نوشت:

"پدر عزیزم شهید حاج محمدابراهیم همت:
سختی‌ها را تحمل کنید... ان‌شاءالله انقلاب با نهایت اقتدار و توان به انقلاب جهانی امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) اتصال پیدا می‌کند و تحقق این آرزو، چندان دور نیست."

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار