چگونه خونریزی دندان و لثه را متوقف کنیم؟‌

می‌توان به راحتی خونریزی دندان و لثه را با انجام برخی اقدامات کم دردسر متوقف کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هلث دِرِکت، دندان‌ها در خط مقدم عملیات گوارشی قرار دارند و با خرد کردن فیزیکی غذا، کمک بزرگی به دستگاه گوارش می‌کنند. از این رو، توجه به بهداشت دهان و دندان اهمیت بسیار ویژه‌ای دارد. یکی از موارد شایعی که افراد همواره از آن گله دارند، خونریزی دندان و لثه است.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که پس از مسواک زدن، شاهد خونریزی لثه‌ها هستید، این امر می‌تواند نشانه ابتلا به بیماری لثه باشد و نیاز است توجه بیشتری به بهداشت دهان خود داشته باشید. رعایت موارد ذیل برای این افراد توصیه می‌شود:

۱- پس از هر وعده غذایی مسواک بزنید.

۲- هر روز از نخ دندان استفاده کنید.

۳- اگر لثه‌های شما زخمی شده اند، از یک مسواک نرم استفاده کنید.

۴- از دهانشویه ضدباکتری که در داروخانه‌ها فروخته می‌شود استفاده کنید. برخی دهانشویه‌ها ممکن است عوارض جانبی داشته باشند. از این رو، با دندانپزشک خود در این زمینه مشورت کنید.

۵- اگر از بیماری لثه (التهاب لثه) رنج می‌برید حتماً در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. درمان به موقع بیماری لثه می‌تواند به حفاظت از دندان‌های شما کمک کند.

چگونه خونریزی دندان و لثه را متوقف کنیم؟‌

با این حال، در برخی موارد خونریزی دهان پس از مراجعه به دندانپزشک برای درمان مشکلات دندان رخ می‌دهد. در این موارد از توصیه‌های ذیل پیروی کنید:

۱- گاز استریل را روی منطقه‌ای که خونریزی دارد فشار دهید و نگه دارید.

۲- هر ۳۰ دقیقه یک بار پَد را از روی دندان یا منطقه‌ای که خونریزی دارد بردارید و توقف خونریزی را بررسی کنید. در صورت ادامه داشتن خونریزی از پَد جدید استفاده کنید.

۳- دهان خود را شستشو ندهید و  انگشتانتان را به داخل دهان نبرید.

۴- از فعالیت‌های سنگین اجتناب کنید.

۵- از خوردن نوشیدنی‌های گرم و غذا‌های سفت اجتناب کنید.

۶- اگر استعمال دخانیات دارید تا زمانی که دهانتان دچار مشکل است مصرف آن را متوقف کنید.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار