رونمایی تویوتا از خودروی شاسی بلند تمام برقی Rav۴ EV

گزارش‌ها حاکی از آن است که پیشروترین خودروساز جهان، تمرکز خود را روی خودرو‌های هیبریدی قرار داده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، تویوتا سرانجام در اواخر امسال اولین خودروی کاملا برقی خود را در ایالات متحده به بازار عرضه خواهد کرد.

خودروساز برجسته جهان این خبر را به تازگی رسانه‌ای کرده، اما این در حالی است که جزئیات بیشتری در مورد نوع خودرو یا قیمت آن ارائه نکرده است. تویوتا پیش از این گفته بود که در حال ساخت یک شاسی بلند الکتریکی بر روی یک پلتفرم جدید است که می‌تواند چندین خودروی الکتریکی را تامین کند.

عرضه محصولات جدید به بازار از سوی تویوتا

باب کارتر، معاون اجرایی فروش تویوتای آمریکای شمالی، در بیانیه‌ای گفت: "محصولات جدید الکتریکی تویوتا به مشتریان گزینه‌های مختلفی را ارائه می‌دهد که متناسب با نیاز آن‌ها باشد."

رونمایی تویوتا از خودروی تمام برقی خود به نام Rav۴ EV

تویوتا به پیشگام سازی و محبوبیت وسایل نقلیه هیبریدی، که به موتور‌های الکتریکی متکی هستند، کمک می‌کند تا میزان تولید گاز‌های گلخانه‌ای را کاهش دهند، اما برخلاف بیشتر خودروسازان بزرگ دیگر، در برابر سرمایه گذاری روی خودرو‌های کاملا برقی در خارج از چین مقاومت کرده است.

تویوتا در مجموع فقط یک مدل خودروی کاملاً الکتریکی در ایالات متحده فروخته است. البته از شاسی بلند Rav۴ EV که مدل برقی Rav۴ است، فقط چند هزار دستگاه ساخته و فروخته شده است. تویوتا در بیانیه خود موفقیت مدل‌های هیبریدی خود را تبلیغ کرد. این شرکت می‌گوید تحقیقات داخلی نشان داده است که میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای کل خودرو‌های برقی و هیبریدی تقریباً یکسان است.

گمان زنی هایی هم درباره امکانات تویوتا Rav۴ EV مطرح است که از جمله آن ها می‎‌توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار، چراغ مه‌شکن جلو، دیفرانسیل جلو FWD، رینگ‌های ۱۷ اینچی، چراغ مخصوص روز، بال عقب، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی و ... اشاره کرد.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۷:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بسیار عالیه وارد کنید با قیمت درب کارخانشون .
آخرین اخبار