امام جمعه مشهد:

بیشتر مشکلات ما به علت سوء‌ مدیریت برخی مسئولان است/ آمریکا در بحث تحریم‌ها خودکشی اقتصادی کرد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی گفت: اگر در مسائل اقتصادی هم مسئولان به رهنمود‌های رهبری گوش می‌دادند از نظر معیشتی دچار مشکل نبودیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، گفت:  مسئله ۲۲بهمن تکرار یک خاطره نیست، زیرا انقلاب اسلامی ما تمام نشده است، انقلاب ما توانست با قدرت در دنیا ظاهر شود و با فداکاری نسل سوم و چهارم، انقلاب اهرم نظام را دست گرفت و پیش رفت.

 او با بیان اینکه ما هرساله در ۲۲بهمن ماه یک انقلاب داریم، افزود: انقلاب اسلامی هر ساله یک موقعیت خاصی دارد و رشد و تعالی انقلاب ما در یک مرز بالاتر قرار می‌گیرد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: امسال هم انقلاب موقعیت ویژه‌ای داشت، در زمانی جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم که انقلاب در اوج اقتدار است، کشوری که با تکیه بر قدرت استکباری فریاد می‌کشید انقلاب چهلمین سال خودش را نمی‌بیند امروز از قدرت خارج شده و منتظر یک استیضاح ذلت بازی است که برای همیشه حضورش را در صحنه سیاسی دنیا از بین می‌برد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: دشمنی آمریکا با ما در روز اول به دلیل پیروزی انقلاب بود اما بعد از ۴۲ سال این دشمنی چند برابر شده است زیرا در این سال‌ها تمامی فتنه‌ها و قدم‌هایش برای مبارزه ما به شکست ختم شده است و هرچه می‌گذرد آقاییش در دنیا رو به افول و از درون در حال فروپاشی است.

او با تأکید بر این مطلب که تحریم‌ها برای ما مشکلاتی را به وجود آورد، اما همه مشکلات ما از تحریم‌ها نیست، تصریح کرد: دولت اوباما به گفته خودشان با تحریم‌های فلج کننده قصد نابودی ما را داشت، اما ما فلج نشدیم.
 

بیشتر بخوانید


امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات ما به علت سوء‌مدیریت برخی مسئولان است، تصریح کرد: اگر در مسائل اقتصادی هم مسئولان به رهنمود‌های رهبری گوش می‌دادند از نظر معیشتی دچار مشکل نبودیم.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: آمریکا در لغو قرارداد برجام بازار یک کشور در حال توسعه ۸۰میلیونی را از دست داد و این خودش بزرگ‌ترین خسارت به این کشور است، مشکلات وارد شده به آمریکا از ما بیشتر است.
 

بیشتر بخوانید


او افزود : آمریکا در بحث تحریم‌ها یک خودکشی اقتصادی کرد و از درون در پرتگاه فروپاشی داخلی قرار گرفت.

خطیب جمعه مشهد با بیان اینکه امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری همیشه نسبت به آمریکا موضع داشته‌اند، ادامه داد: این موضع داشتن بر پایه احساسات و خشم نبوده، امام راحل بر اساس یک تجربه ۲۵ساله فرمودند که رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ با میش است.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: نکته‌ای که رهبری در خصوص شرایط برگشتن به برجام در ۱۹ بهمن ماهی که گذشت گفتند متکی بر بصیرت و شناخت سیاسی ایشان است، اما رسانه‌های غربی جوری جلوه می‌دهند که رهبری با این موضوع لجبازی می‌کنند در صورتی که نکته رهبری بر اساس بصیرت قطعی است.

او تصریح کرد: زمانی که برجام تصویب شد ۸۰۰ تحریم علیه ایران وجود داشت و بعد از تصویب ۷۵۰ تحریم جدید اضافه و تعداد تحریم‌ها به هزار و۵۰۰ افزایش پیدا کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این مطلب که که آمریکا در برگشت به برجام قصد دارد هرآنچه که ایران دارد را بگیرد، تاکید کرد: این‌ها به تعبیر امام راحل (ره) شیطان بزرگ هستند.
 
آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه آمریکا برای برگشتن به برجام هم توطئه‌هایی در سر دارد، اظهار کرد: شما برادران و خواهران به عمق فرمایش رهبری دقت کنید، بنده به عنوان یک فرد سابقه‌دار در نظام می‌گویم تا به الآن در رأس نظام مسئول خائن نداشتیم، ندانم کاری و اشتباه بوده، اما خائن نداشتیم اما از امروزی که رهبری خط را روشن کرده و شرایط بازگشت به برجام را گفته‌اند هرکسی از مذاکره حرفی بزند خائن به انقلاب است.

او افزود: رهبری با بینش عمیق و بصیرت خدادادی عمق فاجعه را دیدند و اگر کسانی مخالف این رهنمود عمل کنند نظام، اولین خائن خودش را می‌بیند.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه باید هوشیار باشیم، گول بعضی‌ها را نخوریم، زیرا دشمن در تمام زورآزمایی‌ها شکست خورده و می‌خواهد با شیطنت و تزویر برای ما مشکل ایجاد کند، ادامه داد: با بصیرت الهی مقام معظم رهبری و هوشیاری شما مردم عزیز باز هم دشمن در تمامی عرصه‌ها شکست می‌خورد.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه حصاربندی برخورد با حیوانات است، بیان کرد: در زندگی انسان مرزبندی وجود دارد نه حصار بندی، البته انقلاب اسلامی ما رشد سیاسی و اجتماعی جامعه را رشد داده است.

او تصریح کرد: کلام ما در خطبه اول درباره تقوای عملی در درون زندگی خانوادگی بود، هفته پیش عرض کردم در زندگی خانوادگی اعضای خانواده هم باید مرزشناس باشند و زندگی را مرزبندی کنند اما بین مرزبندی و حصار بندی تفاوت است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه پرچین زدن در خانه برای اعضای خانواده در جریان تربیت بر اساس تقواگرایی نیست، تاکید کرد: شناخت محرمات و خط قرمز‌های اعضای خانواده نتیجه مرزبندی در زندگی است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار کرد: باید جلوی رسیدن به حرام را بگیریم، مستحبات و کار‌های انقلابی انجام دادن در زندگی خوب است، اما یک خانم یا آقای متدین زمانی در اعمالش موفق است که در زندگی‌اش مرزبندی حاکم باشد.

او افزود: در درون یک خانواده از مرز‌ها نباید تجاوز شود و همه اعضای خانواده در محدوده این مرز‌ها زندگی می‌کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.