بهبود محیط زیست شهری، ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری هدف نهایی خدمات شهری شهرداری همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان بهبود محیط زیست شهری و ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری را الگویی برای کیفیت زندگی شهروندان دانست.

وحید علی ضمیر معاون خدمات شهری شهرداری همدان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با بیان این که معاونت خدمات شهری به عنوان ستاد هماهنگی و نظارت بر وظایف شهرداری همدان وظیفه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، هدایت و نظارت بر عملکرد مناطق و سازمان‌های زیر مجموعه را بر عهده دارد، بیان کرد: درتلاش هستیم با افزایش اعتبارات، جلب مشارکت عمومی، تقویت سازمان‌ها و بهره گیری از مراکز علمی و پژوهشی در جهت بهبود محیط زیست‌شهری و ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری اقدامات موثری را انجام دهیم.

او با تاکید براین که این حوزه دارای چهارمدیریت و پنج سازمان زیر مجموعه است اظهارداشت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، مدیریت پسماند، سیما، منظر و فضای سبز شهری، ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی، آرامستان‌ها در بخش سازمانی و مدیریت هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری، مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری، اداره مدیریت بحران، مدیریت پیاده‌راه‌ها و دبیرخانه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها در حوزه مدیریت‌ها زیر مجموعه این معاونت به شمار می‌آیند.

بهبود محیط زیست شهری، ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری هدف نهایی خدمات شهری شهرداری همدان
علی‌ضمیر در ادامه با اشاره به اقدامات سازمان سیما و منظر شهری در ده ماه امسال  گفت: ساخت ۳۶۳ المان‌های دائم و موقت در سطح شهر، اجرای ۲ هزارو ۶۰ متر مربع نقاشی دیواری و بیش از ۳۲ هزار متر مربع امحاء دیوارنویسی، آذین بندی و نصب بیش از ۱۵۰.۰۰۰ هزار متر ریسه پارچه‌ای و بیش از ۵۲.۰۰۰ هزار متر ریسه LED در اعیاد و مناسبت‌های مختلف، ساخت و نصب حدودا ۴ هزارو ۲۰۰ عدد تابلو سرکوچه، لوزی و راهنمای مسیر، ساخت و نصب حدودا ۸ هزارو ۳۰۰ عدد پلاک منازل، ساخت و نصب حدودا ۳۵۰ عدد ساخت و نصب تابلو تصاویر شهدا از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است.

این مسئول با اشاره به اینکه اکران تبلیغات فرهنگی در مناسبت‌های متفاوت به متراژ حدودا ۵ هزارو ۴۰۰ ونیزاکران بیلبورد با موضوع کرونا به متراژ حدودا ۲ هزارو ۸۰۰ مترمربع از دیگر فعالیت‌های صورت گرفته دراین سازمان بوده است، گفت: ساماندهی بوستان‌ها (تعمیر و نگهداری از تاسیسات و مبلمان شهری و استاندارد‌سازی وسایل بازی کودکان، نصب ۱۵۰ عدد سطل زباله، نصب ۱۴۸ نیمکت، رنگ آمیزی ۸۳۷ مبلمان شهری، تعویض ۹۷ عدد نشیمن تاب، الاکلنگ، وپنل پلی‌اتیلن، رفع نقص بیش از ۸ هزار مورد نقص مبلمان شهری و تعمیر و نگهداری از پارک ها) و نیز انجام سندپلاست هزارجداره سنگی آرامگاه بوعلی از دیگر کار‌های است که دراین سازمان انجام شده است.

علی ضمیر افزود: صدور ۱۸۰ مورد اخطار به تابلو‌های غیرمجاز و جلوگیری از نصب در سطح معابر ومحلات و همچنین صدور ۴۳ مجوز تابلو، ادامه جداره سازی و نصب تابلو‌های سردرب یکسان پیاده راه بوعلی و نیز برگزاری نخستین سمپوزیوم مجسمه سازی مشاهیر و مفاخر شهر همدان هم از دیگر اقدامات انجام شده در خدمات شهری بوده است.

بهبود محیط زیست شهری، ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری هدف نهایی خدمات شهری شهرداری همدان
این مسئول اظهار داشت: با اشاره به کاشت گونه‌های مختلف گیاهی در فصول مختلف در چهار منطقه شهری گفت: کاشت ۱۹ هزار و ۷۳۲ درخت، ۲۵۹ هزار و ۸۷۳ درختچه، وهشتصد و هفتاد و دو هزار و ۴۲۰ بوته در فضای سبز مناطق چهارگانه شهرداری نیز در این مدت از سال انجام شده است.

علی ضمیر در خصوص فعالیت‌های انجام شده ازسوی سازمان مدیریت پسماند این معاونت هم ابراز داشت: جمع‌آوری مکانیزه پسماند‌ها با اختصاص بیش از ۵۰ دستگاه خودروی پرس و نصب مخازن مخصوص جمع آوری پسماند‌ها و نیز ضدعفونی و گندزدائی معابر و المان‌های شهری و ورودی بیمارستان‌ها در مقابله با ویروس کرونا و همچنین رفت و روب و شست و شوی معابر اصلی شهر با استفاده از جاورب‌های خیابانی و دستگاه مکانیزه واترجت از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این بخش بوده است.


بهبود محیط زیست شهری، ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری هدف نهایی خدمات شهری شهرداری همدان
او با بیان اینکه علاوه بر انجام عملیات برف روبی و یخ زدایی معابر با اختصاص بیش از ۲۰۰ دستگاه انواع ماشین آلات برفروبی و نیز عملیات بهسازی سکوی میانی انتقال پسماند‌ها اضافه کرد: جذب مشاور جهت ساخت حوضچه‌های جمع آوری شیرابه و سلول دفن مهندسی بهداشتی در سایت دفع پسماند‌های شهر همدان از دیگر اقداماتی بوده است که از سوی سازمان مدیریت پسماند انجام پذیرفته است.

علی ضمیر با تاکید بر اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی درعرصه مدیریت پسماند از سوی سازمان مربوطه افزود: استفاده گسترده از ظرفیت‌های فضای مجازی در جهت آموزش تفکیک زباله، ساخت انواع موشن گرافیک و اینفوگرافیک با موضوعات انواع پسماند، نحوه تفکیک، شیرآبه، برگزاری هشتمین مسابقه بزرگ دانش‌آموزش با موضوع کاهش تولید پسماند، راه اندازی اپلیکیشن بهروب جمع آوری پسماند‌های خشک و آموزش و اطلاع رسانی در این خصوص به شهروندان نیز انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری افزود: علاوه براین سازمان پسماند در بخش‌هایی همچون جمع آوری پسماند مراکز درمانی وبیمارستان‌های سطح شهر، ساماندهی سگ‌های بلاصاحب سطح شهر همدان هم اقدامات خوبی انجام داده است.

او با اشاره اینکه در حوزه کاری سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان نیز شرکت در ۲ هزارو ۸۲۰ مورد عملیات که از این تعداد هزارو ۷۰۲ مورد عملیات اطفاء حریق، ۱۰۸۶ مورد امداد ونجات و ۳۲ مورد احتیاط حریق بوده است از جمله اقداماتی این سازمان محسوب می‌شود بیان کرد: صدور ۹۸۸ دستورالعمل و طرح ایمنی ساختمانی و نیز صدور ۴۲۹ تاییدیه ایمنی ساختمان در بازه زمانی دهه ماهه توسط سازمان اتش نشانی شهرداری همدان و همچنین انجام ۱۷۲ پایش از اماکن تجاری، اداری، اقامتی، تجمعی، آموزشی و نیز از جمله اقدامات این سازمان بوده است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری همدان نیز گفت: علاوه بر توزیع میوه شب عید در ۴۰ نقطه از شهر تلاش در تعطیلی روز بازار‌های هفتگی، شب بازار‌ها و جمعه بازار با توجه به مصوبات ستاد استانی کرونا از فعالیت‌های آن سازمان زیر مجموعه بوده است.

علی ضمیر با اشاره به ساماندهی مشاغل سیار (وانت بارها) و تشکیل مراکز مجاز در محل‌های تعیین شده و نیز پیگیری رفع مشکلات میدان بار جدید و قدیم اظهار داشت: پیگیری ساخت بازارچه‌های عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در سه نقطه از سطح شهر از جمله آن در شهرک‌های مدرس، مدنی، هنرستان، ۱۸ متری شهید یحیویی نیز از جمله اولویت‌های کاری این سازمان بوده است.

علی‌ضمیر با اشاره به اینکه در حوزه کاری اداره مدیریت بحران شهرداری همدان نیز طی سال جاری شاهد تشکیل کمیته پدافند غیرعامل شهرداری و نیز کارگروه پشتیبانی و خدمات شهری پدافند غیرعامل استان بودیم ادامه داد: تشکیل دبیرخانه کشوری شهر‌های تاب آور در شهرداری همدان از جمله موفقیت‌های است که طی سال جاری به همت این مدیریت کسب شد.

او با اشاره به فعالیت در حوزه مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: در بخش کنترل ساختمان شاهد صدور ۹ هزارو ۲۳۸ مورد اخطار بودیم.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان با اشاره به فعالیت در زمینه رفع سد معبر افزود: درخصوص وانت بار‌ها هزارو ۸۷۹ مورد و در بخش عادی هزار ۶۴۱ مورد بوده است.

علی ضمیر عنوان کرد: در عرصه اجرای احکام صادره شده از صورت کمیسیون ماده ۱۰۰ مبنی بر تخریب نیزشاهد انجام ۹۳ مورد تخریب در مناطق چهارگانه بوده ایم همچنین در حوزه کاری مدیریت هماهنگی و نظارت برخدمات شهری نیز نظارت روزانه و رسیدگی به صورت وضعیت پیمانکاران خدمات شهری مناطق چهار گانه شهرداری، جمع آوری ۹۲ نفر متکدی غیرحرفه‌ای و پیگیری در خصوص تعیین تکلیف وضعیت آن‌ها و نیز تهیه غذای گرم جهت مصرف افراد ساکن در گرمخانه همکاری با سازمان بهزیستی و نیز ستاد مبارزه با مخدر جهت نگهداری معتادان و کارتن خواب‌ها جهت انتقال آن‌ها به کمپ ماده ۱۵ و ۱۶ و خانه سالمندان و در نهایت بازسازی و تجهیز کامل طبقه اول گرمخانه با هزینه بالغ بر یک میلیارد ریال از مهمترین فعالیت‌های انجام شده از سوی این مدیریت در ده ماهه امسال بوده است.

بهبود محیط زیست شهری، ارتقای کیفی و کمی خدمات شهری هدف نهایی خدمات شهری شهرداری همدان
او با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص مدیریت پیاده راه‌ها نیز گفت: صدور بیش از ۱۰۰ مجوز تردد وسایل نقلیه به پیاده راه اکباتان، حمل و نقل مسافران با پنج دستگاه ماشین برقی، نصب گیت در پیاده راه مظفریه از جمله فعالیت‌های صورت گرفته دراین بخش است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان در پایان به تشکیل ۱۲ جلسه کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ و رسیدگی به ۶۲ فقره پرونده ارسالی از مناطق چهار گانه و رسیدگی به شکایت از مشاغل مزاحم شهری، ابلاغ اخطاریه وصدور نظریه تعطیل، جمع آوری یا رفع معضل ۷۱ فقره و ثبت ۱۴۷ مورد شکایت (از طریق مدیریت ۱۳۷ یا شکایات کتبی) رسیدگی وابلاغ اخطاریه و رفع مزاحمت شغلی ایجاد شده نیز اشاره کرد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.