در واکنش به تبرئه ترامپ؛

شومر: فصل تازه‌ای برای مالکان کلوپ‌های بزرگ آغاز شد

رهبر اکثریت دموکرات سنا با هشدار درباره پیامد‌های ناگوار تبرئه رئیس‌جمهور پیشین از محاکمه‌اش، این موضوع را به نفع ثروتمندان و صاحبان قدرت دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رهبراکثریت دموکرات سنا تبرئه دونالد ترامپ از محاکمه را فصل تازه‌ای برای کسانی دانست که از قدرت مالی و نفوذ بیشتری برخوردارند.

چاک شومر با انتقاد از آنچه در سنا رخ داد و در نهایت به تبرئه ترامپ منجر شد تاکید کرد نتیجه محاکمه به این معناست که اکنون فصل تازه‌ای برای کسانی است که بزرگترین کلوپ‌ها و قدرتمندترین سلاح‌ها را دارند.

این مقام دموکرات یادآور شد: ۵ سال پیش، سناتور‌های جمهوری خواه درباره نامزدی این حزب از سوی ترامپ هشدار دادند اکنون این در تعارض با دموکراسی ماست که به ترامپ اجازه می‌دهد از جنایات خود تبرئه شود.

شومر در پیامی خطاب به مردم آمریکا نوشت: اگر بناست این کشور مدت طولانی دوام بیاورد، ما به عنوان یک ملت نمی‌توانیم رفتار‌های ترامپ را نادیده بگیریم. اگر دروغ گفتن در مورد انتخابات قابل قبول باشد، اگر تشویق به خشونت سیاسی به یک امر عادی تبدیل شود، این فصل تازه‌ای برای هر کسی خواهد بود که بزرگترین باشگاه‌ها و قدرتمندترین اسلحه‌ها را دارند.

شامگاه شنبه سناتور‌های دموکرات و جمهوری خواه آمریکا با حضور در مجلس سنای کشور به بررسی روند جلسه محاکمه و دومین استیضاح ترامپ پرداختند و پس از رای گیری به ادامه دادگاه وی بدون شهود رای مثبت دادند. اما تنها پس از چند ساعت از صدور این مصوبه، با رای گیری علنی، ۵۷ سناتور به مجرم بودن وی و ۴۳ نفر نیز به بیگناه بودن رئیس جمهور سابق رای دادند تا ترامپ از برگزاری جلسه دومین استیضاحش، بگریزد.

رئیس جمهور سابق آمریکا، برای محکومیت به ۶٧ رأی سناتور‌ها نیاز داشت، که تنها ۵۰ نفر از دموکرات‌ها و ٧ سناتور جمهوری‌خواه علیه ترامپ رأی دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار