فضای مجازی باعث دلزدگی قشر جوان و نوجوان از دین می‌شود

مدیر حوزه علمیه بقیه الله اندیمشک گفت: فضای رهاشده مجازی یکی‌ازمهم‌ترین ابزار دشمن برای دورکردن قشر نوجوان و جوان از دین است.

حجت الاسلام حسن آذر افروز مدیر حوزه علمیه بقیه الله اندیمشک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: فضای رهاشده مجازی یکی از مهم‌ترین ابزار دشمن برای دورکردن ودلزدگی قشر نوجوان و جوان از مسائل دین است، که توجه ویژه دولت در ملی کردن اینترنت را می‌طلبد.

او افزود: افرادی در جایگاه‌های سیاست گذاری فرهنگی، تربیتی، اخلاقی کشور نشسته اند که اصلا فضای مجازی و رشد را درک نکرده، و برنامه‌های آن‌ها مربوط به دهه ۶۰ و ۷۰ است، و هیچ فکر فرهنگی و دینی برای کمک به خانواده‌ها در تربیت فرزندانشان ندارند، این بی برنامگی باعث دلزدگی نوجوانان و جوانان از مسائل دینی می‌شود چرا که نمی‌توانند آموزش‌های دینی متناسب با سن خود را دریافت کنند.

حجت الاسلام آذر افروز ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های وزیر ارتباطات ملی کردن شبکه اینترنت بود، که اکنون کارشناسان پیشرفت ۱۰ درصدی این برنامه را خبر داده اند که این یک خیانت بزرگ به قشر جوان و نوجوان است، چرا که محتوایی در فضای مجازی قرار می‌گیرد که ارزش‌های دینی، اخلاقی وخانواده در آن محتوا هیچ‌گونه جایگاهی نداشته، و ما خودمان باید محتوا را بر اساس فرهنگ و سبک دینی و اسلامی تولید کنیم.

سفیران هدایت شمال خوزستان تصریح کرد: ساختار و بستر مناسب فضای مجازی در مسائل آموزشی توانسته در ایام کرونا به دانش آموزان در جهت‌رشد درسی کمک بسیار خوبی کند، و ما با اصل این فضا هیچ گونه مشکلی نداریم.

این مقام مسئول، بیان داشت: در کشور‌های توسعه یافته مانند چین، روسیه، استرالیا و سایر کشور‌ها که اینترنتشان ملی است، فضای آزاد و رهاشده مجازی وجود ندارد، دولت باید با اجرای طرح ملی شدن سیستم ارتباطات به قشر جوان و نوجوان در استفاده از اینترنت پاک کمک کند.

او در خصوص نقش آموزش و پرورش در تربیت دینی نوجوانان و جوانان، گفت: اگر این سیستم آموزشی افراد متخصص در این زمینه نداشته باشد مانع و مضر بوده و یکی از عوامل فراری شدن نوجوانان و جوانان از دین به شمار می‌آید، با اینکه در این خانواده بزرگ افرادی درحال تلاش و کوشش هستند و خدمت صادقانه می‌کنند، اما کافی نبوده و نیاز به یک نگاه جدید به این سیستم است.

حجت الاسلام آذر افروز در ادامه، تاکید کرد: در جذب و گزینش معلمان باید طبق فرمایشات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) یک نیروی متدین و انقلابی و کسی که نسبت به کشورش غیرت دینی داشته باشد استخدام شود، چرا که این افراد با تسلط کافی بر آموزه‌های های دین و شیوه‌های نوین می‌توانند محتوا را از دین گرفته و با روش‌های به روز در اختیار دانش آموزان قرار دهند و باعث پرورش نسل دینی و اسلامی می‌شوند.

او نقش مساجد به عنوان یکی از جایگاه‌های دینی و فرهنگی را بسیار حائز اهمیت بر شمرد و گفت: بعضی از مساجد طراوت لازم جهت جذب نوجوان و جوان امروزی را نداشته، که علت آن را باید در موارد بسیاری از جمله نوع فضاسازی و معماری، ارکان مسجد، هیئت امنا، فرمانده و روحانی که باید با این اقشار ارتباط داشته باشند، جستجو کرد.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت شمال خوزستان تصریح کرد: همه ارکان‌های های تربیتی و فرهنگی کشور اعم از سیستم مدارس، مساجد و افرادی که متولی فضای مجازی هستند باید با همکاری یکدیگر آموزه‌های دینی، قالب و نوع مطالب را کنار هم قرار دهند و به خانواده‌ها کمک کنند تا بتوانند فرزندان خود را دینی پرورش دهند تا جامعه دینی که مقدمه ظهور است را داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.