انتشار مقاله جوان املشی در نشریه معتبر آمریکایی

مقاله پژوهشگر ۲۸ ساله املشی در مجله انجمن مهندسان عمران آمریکا به چاپ رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مقاله‌ای تحت عنوان فرمول سازی خواص مکانیکی و کارایی بتن دوست دار محیط زیست حاوی ضایعات ماسه ریختگری مبتنی بر هوش مصنوعی از امیر توانا املشی محقق برگزیده بنیاد ملی نخبگان ایران و پژوهشگر باشگاه پژوهشگران جوان  در مجله معتبر و بین المللی مصالح در مهندسی عمران (Journal of Materials in Civil Engineering) به چاپ رسید.

در این پژوهش با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی، مدل هایی برای پیش بینی پارامترهای مقاومتی و کارایی بتن حاوی ضایعات ماسه ریختگری توسعه داده شده است که می تواند علاوه بر اهمیت محیط زیستی این نوع بتن، در کاهش هزینه ها و صرفه جویی در زمان، برای پروژه های عمرانی بسیار کاربردی باشد.

گفتنی است بهره گیری از هوش مصنوعی، دانش جدیدی است که این روزها توانسته توجه محققان در اقصا نقاط جهان را در زمینه حل معضلات مهم زیست محیطی از جمله پیش بینی حجم زباله شهری تولید شده  با هدف جانمایی و مدیریت بهتر پسماند در سایت های دفن زباله به خود جلب کند.

از امیر توانا املشی تاکنون بیش از ۲۵ مقاله علمی و تخصصی در حوزه های مهندسی عمران، محیط زیست و هوش مصنوعی در مجلات داخلی و خارجی به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.